Totaal aantal pageviews

zondag, juni 01, 2008

Wandeldag 31 mei - 25 km


De Rotterdamse Wandelvereniging organiseert om de twee jaar een wandeldag. Zo ook vandaag, 31 mei. Lisette opgehaald in Vlaardingen en dan nog een klein stukje naar Schiedam waar de start van deze wandeldag is. Schiedam is een beetje (?) opgebroken dus met een omweggetje naar de sportkantine aan de Parkweg gereden. Daar ontmoeten we Arie en even later ook Henny.
Het weer ziet er goed uit, de jassen hoeven eigenlijk niet aan.
Via het Beatrixpark, waar een monument staat voor een jong meisje dat een aantal jaar geleden vermoord is, komen we bij het gehucht "Windas" en lopen langs een plas. Bij het cafe "Schielicht" was een rustmogelijkheid, maar deze is nog niet open, het is tenslotte nog pas tien uur.
Dan moeten we een schelpenpad volgen, één van de velen die zouden volgen, langs het water.
Ik zet de Kandelaarbrug op de foto, Arie is gek op bruggetjes en hij heeft zijn fototoestel thuisgelaten dus vooruit.
Bij de eerste rust, we hebben er bijna 11 km op zitten, komt Arie een kennis tegen uit zijn woonplaats Dordrecht. Ik zet ze gezamenlijk op de kiek. Volgens mij is zijn naam Dirk maar weet dat niet zeker.
We zitten heerlijk in het zonnetje bij VV Vitesse Delft maar helaas, we "moeten" nog een eindje tot de finish! Na een kopje koffie en toiletbezoek, vertrekken we weer richting, jawel, een schelpenpad!
Een gedeelte van het pad is helaas vervangen door een ruiterpad, dus veel zand. Dat is heel lastig lopen maar gelukkig komen we weer snel op een ander schelpenpad.
De RWV is bekend om zijn afwisselende routes en paadjes, en ook hier weer afwisseling genoeg want we doorkruisen een weiland over een grasdijk. De weg richting de wagenrust is erg lang, we worden twee keer geattendeerd: "nog effe" en "nog steeds effe".
Bij de wagenrust, "Danyell groet alle wandelaars" staat op het wegdek, gaan we even lekker in het gras zitten en nemen een ranjaatje en genieten van het zonnetje. Een ingenieus brein heeft een bekerverzamelaar bedacht, een kunststof koker.
Nog ongeveer 8 km en het laatste stuk gaat een deel door de bebouwde kom. We lopen langs het flatgebouw van onze oud-collega Ruud en komen in een park met allerlei fitnesstoestellen. We zijn een beetje melig en Arie neemt plaats op de "dipstoel". Even verderop staat een ander apparaat die ik even uitprobeer.
Bij het wijkgebouw "Trefpunt Blijdorp"is het erg gezellig, een shantikoor zingt en er staan allerlei kraampjes. De straatjes zijn versiert met oranjevlaggetjes, de stemming zit er al goed in voor de Europeese kampioenschappen voetbal.
Het is kwart voor drie als wij bij de finish arriveren.
Mooi weer, prachtige route, goed gezelschap, kortom een heerlijke wandeldag. En wederom géén blaren...........................

1 opmerking:

Anoniem zei

Deze wandeling was beter dan de vorige, niet?
Ik kom inderdaad speciaal voor de nachtstrandwandeling vanuit het hoge noorden naar Hoek van Holland. Ik doe deze wandeling samen met mijn wandelmaatje waarmee ik vaker wandel. We hebben geen logeeradres maar komen met de trein. Ik zie het als een soort nachtdienst, want ik ga voor deze tocht twee nachten uit de nachtdienst (ik had eigenlijk dat weekend in de nacht gezeten) Ik zie deze tocht een beetje als training voor de strand6daagse in Juli. Ik loop de tweedaagse van Amersfoort niet, jij loopt deze zeker wel?