Totaal aantal pageviews

donderdag, juni 05, 2008

Avondvierdaagse 2008 - 2 juni t/m 5 juni 4 x 10 km


He he het zit er weerop, vier avonden een rondje door Spijkenisse.
Dit keer was er niemand zo gek te krijgen om met me mee te gaan dus ik ging 's maandags inschrijven op het startbureau Mpoint in Waterland. Andere jaren startte de vierdaagse in het wijkgebouw aan de Beukenlaan, een stukje dichter bij huis, nu moest ik een kwartier fietsen.

De eerste avond verliep de start wat moeizaam, de rij was lang en het was warm en schoot niet op. Maar eindelijk, om 18.55 mocht ik richting het park Waterland vertrekken.
Een jongetje riep nog: "Mevrouw, waar is dit van?" Ik zei: "De avondvierdaagse". "O, zegt hij ik dacht dat het alleen voor kinderen was". Nou, ik ben al heel lang geen kind meer!
Het is broeierig warm en ja hoor, de eerste druppels vallen al. Het gaat ook nog eens onweren! Ik moest soms slalommen langs de groepen scholen, en ook de kynologenclub liep mee met hun soms erg grote honden, brrrrrrr.......!
Het regende niet heel erg hard, maar in Maaswijk worden we toch richting start gestuurd, we mochten niet over de open vlakte lopen in verband met het onweer.
Deze avond was heel snel klaar. Ik zag geen bekenden, en heb daarom ook met mijn MP3 op gelopen.

Dag twee.
Het was wat minder warm maar toch nog benauwd. Nu moesten we bij de sportschool achterlangs naar binnen en mochten ook geen gebruik maken van hun toilet, daar stonden Dixies voor buiten. Het zal wel een reden hebben maar vind dit niet erg gastvrij!
Dit keer moesten we via de Krekenbuurt en kwamen we door onze oude wijk, Vogelenzang. Via de Lenteakker, Zomerakker en het parkje liepen we naar de dolfijnenstaarten, het eindpunt van metrostation Akkers.

Ook dit keer liep ik alleen en moest ik weer langs grote groepen scholen en de kynologenclub.
Op de Westdijk richting Hekelingen kwam ik Edwin van W4W tegen. Ook zag ik Astrid, of eerder zag zij mij lopen. Zij liep met school mee.
Via Hekelingen waren we al weer snel aangekomen op de Gaddijk en zat deze avond er ook weer op.

Op dag drie, een werkdag voor mij, was de start vrij laat, ik was de laatste met nog twee anderen die een stukje achter mij liepen. Maar al snel liepen we samen op en waarom ook niet? Deze avond is de avond van de lange stukken en daar ben ik niet zo'n fan van. Het leidt wat af als je gezelschap hebt. Het is wat frisser geworden gelukkig. De kynologenclub zagen we al van ver lopen maar gelukkig gingen ze op het eind van de dijk pauzeren en konden we zonder al te veel last langs lopen.

We kwamen langs het flatgebouw van collega Ada maar ze stond niet op het balkon. Ook kwamen we langs VV Hekelingen en zo weer via de Gaddijk naar Mpoint.

De vierde dag.
We mochten dit keer vroeger starten dus nog meer haasten! Ik kwam Annemarie tegen en Lia en besloot met hen op te lopen. Annemarie ken ik nog van de Brugrunners waar zij momenteel lesgeeft en van vroeger, de babyclub waar ik met beide kinderen naartoe ben geweest.
Het miezerde een beetje en het is fris.
Ook deze keer passeerden we veel schoolklassen, de kynoglogenclub heb ik niet gezien.
Via de Kreken, Waterland en Groenewoud kwamen we in het Sterrenkwartier om via de Hoek weer in het centrum te komen. Daar was het al gezellig druk met vaders en moeders, oma's en opa's die reikhalzend naar hun kinderen uitkeken om ze te overladen met snoepgoed e.d.
Muziekkorpsen stonden te trappelen om aan te sluiten.
De zoon van Annemarie had een bos bloemen voor moeders, die dit vervolgens weer in uitdeelde aan ons, ieder een tak met een lintje eraan. En een papieren medaille. Achterop stond: Zeg sportief vrindje loop je lekker in een windje, + zonnetje geeft je een tintje maar van mij krijg je een lintje. Leuk he? Annemarie freubelt wat af!
Bij de kinderboerderij stonden Hans en de kids met een bosje bloemen en een vlaggetje: trots als ze zijn op mama!
Bij de finish nog even consternatie: ik zou voor de 1e keer lopen? Dat stond op mijn startkaart.
Nou nee hoor, dit is de 15e keer! Gelukkig deed ze niet moeilijk en kon ik hem omruilen voor een gouden medaille.
Ik vond het weer reuze gezellig en de avonden zijn omgevlogen! Volgend jaar weer..............

Geen opmerkingen: