Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 14, 2008

Kippenloop 2008 - 25 km


De Kippenloop op 14 juni 2008 begint vrij chaotisch: 1- ik ben mijn radio kwijt waardoor ik 10 minuten te laat vertrek, 2- mijn TomTom laat mij een verrassende route rijden richting Katwijk, 3- ik vergeet mijn auto op slot te doen waardoor ik extra meters ingelopen heb.
De bende van Dordt (Hans, Marja, Adrie en Arie) staan te trappelen van ongeduld om te vertrekken richting de duinen. Ik groet ook een aantal W4W forummers, Bill, Maaike, Nollie, Anneke, Ed en Ron, er wordt heel wat afgezoend!
Het is heerlijk weer, ene P.Paulusma zat er weer goed naast en de jasjes worden uitgetrokken.
Via de duinen lopen we richting boulevard en aan het einde daarvan draaien we het strand op. Bij de eerste stempelpost alwaar een sanitaire stop is krijg je koffie, maar wij weten dat aan het eind van het strand een leuk tentje zit waar ze heerlijke cappuccino hebben, wij kunnen niet wachten! Het is behoorlijk buffelen op het strand maar er staat een milde wind en de zon schijnt: we genieten!
Mijn zus zou voor enige support zorgen via SMS en ja hoor, nu komt het:"zit je al aan de koffie?" ja dus! Het is heerlijk toeven op het terras en wil eigenlijk nog niet weg maar we zitten net op 9,2 km en moeten nog een eindje.
Bij stempelpost Wassenaarse slag krijgen we een banaan en is er een sanitaire stop. Het is goed geregeld allemaal en de vrijwilligers zijn allemaal even vriendelijk. Het tempo is vrij hoog, en na diverse heuvels en dalen wordt het even zwart voor mijn ogen. Gelukkig komen we net een waterpost tegen en kan ik even bijkomen met wat druivensuiker van Adrie.
We lopen nu een prachtig duingebied in, het Panbos en komen zelfs een vosje tegen! Hij was te snel om op de foto gezet te worden.
Bij de gezelligste stempelpost het Panbos, draaien ze leuke muziek en worden we getrakteerd op kippepootjes. Mmmjammie! Ik wil hier niet weg......het is zo gezellig! Maar na mijn camelbak gevuld te hebben vertrekken we weer richting Katwijk.
Langs marinebarakken gaan we de bebouwde kom in en verbazen ons over de oerlelijke nieuwbouw. Uiteindelijk komen we bij de ingang van het Hollands Duin om vervolgens aan te komen bij de laatste stempelpost waar soep te krijgen is. De kip heeft erover heen gevlogen, het was niet erg lekker.
Nu nog maar een klein stukje tot aan de finish waar ons een gratis visje wacht. Het is er reuze gezellig en we nemen het er even van. Adrie laat het zich goed smaken, na twee bakjes kibbeling ook nog een haring! Maar ja, die loopt zo hard, ze kan de energie wel gebruiken....
Even twijfelen we om de bus te nemen richting parkeerplaats maar het is zulk mooi weer dat we dat laatste stukje er ook maar aan plakken.
Het is nog een uurtje rijden naar huis en rond half 6 kom ik daar aan.
Ik heb genoten van deze dag en bovendien mijn PR gelopen: 4.38 uur (netto) voor 25 km. En het mooiste vind ik nog: geen enkele blaar!
Er waren 5587 wandelaars gestart.
Het totaalbedrag dat het heeft opgeleverd is 105.041 Euro Cool
Daarvan gaat 63.025 Euro naar KWF.
Naar Kika gaat 42.016 Euro. Een mooie opbrengst!!
P.S: de radio is terecht, hij lag op de trap, de plek waar ik nou net niet gezocht had!

3 opmerkingen:

Wandelaartje zei

Leuk verslag! En een nette tijd hoor! Fijn dat je radio weer terecht is.

Groetjes Jacqueline

Wandelaartje zei

Hai, Bedankt weer voor je reactie.
Ja hoor ik train nog wel maar erg weinig. Ben zo vaak werken in het weekend dat het er bijna niet van komt. Maar nu staat er inmiddels weer een nieuw verslag op. En ook meteen de laatste voor de vierdaagse want van trainen komt nu niks meer.
Dus nu op naar de vierdaagse!!

Groetjes, Jacqueline

Anoniem zei

Wat fijn dat je zo genoten hebt van onze Kippenloop. Ik hoop dat je er de volgende keer weer zult zijn. en jammer dat de soep wat minder was, maar oke we doen ons best en niet alles kan vlekkeloos gaan. Dus volgend jaar kom je maar weer gezellig bij de finish een consumptiebonnetje kopen. heel veel groetjes van een van de twee vrolijke meiden van de bonnen verkoop naast de biertent.