Totaal aantal pageviews

zaterdag, februari 23, 2008

Dordrecht 23 februari - 15 km


Dit was een erg dure tocht, maar daarover later meer.........

Met Lisette heb ik deze tocht van 15 km gelopen op een mistige zaterdag. Vanuit Vlaardingen togen wij naar Dordrecht, en met de hulp van TomTom kwamen we aan bij de voetbalvereniging in Dordrecht. Na enig zoeken naar een geschikte parkeerplek, wat even tijd in beslag nam, konden we aan de tocht beginnen. Zoals ik al zei, het was erg mistig en dat bleef het tot een uur of 12! Om 10.15 vertrokken wij.

Nadat we anderhalf uur gewandeld hadden kwamen we volgens de routebeschrijving na 9 km aan bij de verzorgingspost. Maar.......volgens mijn tellertje en volgens de tijd die we gelopen hebben kwamen wij uit op 7,5 km! Het was inmiddels 11.45 uur.

De verzorgingspost zag er goed uit, bankjes en soep, koffie, thee of chocomel in overvloed. Wij namen een lekker bakje koffie en even later zag ik Arie, Joke, Lenie en Liesbeth verschijnen.
Na nog even bijgekletst te hebben en nog wat ervaringen van een doorgewinterde wandelaarster aangehoord te hebben, gingen wij na een half uur weer verder de polder in.

De weg ging vervolgens verder over een hele lange dijk. Hier voelde je wel dat er een aardig windje waaide! Maar wij hadden er stevig de pas in en werden vanzelf weer warm.
Na een uurtje wandelen kwamen we weer in de bebouwde kom, en het startbureau kwam ook al in zicht. Volgens tellertje was het precies 13,95 km ( en volgens ons tempo ook!)
Na ons afgemeld te hebben gingen we meteen weer op pad, richting Vlaardingen. Het is een traditie dat Lisette voor een heerlijk soepje zorgt na een wandeltocht, zo gezegd zo gedaan!

Het was inmiddels al 15.45 uur, en ik ging op huis aan. Bij de auto aangekomen zag ik een bon op de voorruit zitten! Balen..................ik stond op een "betalen" plek en was vergeten een kaartje te trekken. Beetje zonde toch wel en geen fijn einde van een heerlijk wandeldagje!
De enige foto die deze dag gemaakt is, staat bovenin dit verslag. Lenie, Arie en ik bij de verzorgingspost.

Geen opmerkingen: