Totaal aantal pageviews

zondag, februari 03, 2008

RWV winterserie 3 feb - 15 km

Vandaag stond de een na laatste 15 km-tocht van de winterserie op het programma. Het plan was om samen met Lisette te lopen maar helaas, door omstandigheden kon Lisette niet mee. Maar Carla, een lid van de Dortse bende, kon wel komen en zij stond met een kopje koffie te wachten in de kantine aan het Lange pad.
Even bijkomen, want het was waterkoud. Even was ik bang verkeerde kleding aan te hebben maar dat bleek niet zo te zijn. In de kantine zag ik Floor en Wouter en meer leden van de Brugrunners. Je ziet ze ook overal!

Om tien voor tien gingen we van start. Via de Boezemlaan een stuk de bebouwde kom in. Dit was een onbekend stukje voor mij. Toch altijd weer leuk, een onbekend stukje Rotterdam. Ik heb mijn fototoestel niet uitgepakt, dat komt straks wel weer.
Via de Bergse Rottekade kwamen we aan bij de Bergse Plas met de bekende molen op het Prinsenmolenpad. Het was heerlijk fris winterweer en al babbelend komen we, na 7,8 km alweer aan bij de rust in een blokhut genaamd: ? We konden geen naam ontdekken.
Daar een heerlijke cappucino gedronken, het was er gezellig druk. En ja hoor, wie zien we daar weer verschijnen? Floor en de Brugrunners.
Even in de weer geweest met mijn stappenteller, die bleek niet goed ingesteld te zijn, we hadden 4,15 km gelopen. Nee, volgens de routebeschrijving zaten we op 7,8 en die geloofde ik eerder!

De teller weer op 0 en daar gingen we weer. Een rondje maken over een grappig pad met allerlei vlondertjes en bruggetjes. Hier heb ik een foto van gemaakt.
Na de brug over de Rotte kwamen we een stukje door Ommoord, een wijk in Rotterdam. Over een pad dat met houtsnippers bedekt is, maar aan het einde wachtte een verrassing: modder! Altijd weer een kunst hoe we daar zonder al te veel rotzooi aan de broek langs moeten lopen. Uiteindelijk komen we weer in de bebouwde kom en ook hier weer een stukje door een wijk met hele aparte woningbouw. Geel met oranje houtbedekte geveltjes. Het deed een beetje denken aan de Finse huisjes. We zagen hele rare speeltoestellen en een aparte brug, die ik speciaal voor Arie op de foto heb gezet.

Onder de viaducten van het Terbregse plein, een heel druk knooppunt van de rijksweg, zagen we veel duivenpoep- en veren. De duifjes zaten verscholen onder het wegdek.

En zo kwam er alweer bijna een eind aan de wandeltocht, we zagen het Kralingse bos alweer opdoemen. Dit gedeelte kon ik dromen, hier hebben we al zo vaak gelopen. Veel elfenbankjes gezien, en met mos begroeide boomstronken. Maar wederom al kwebbelend kwam ook hier weer een einde aan.

Om 13.33 uur kwamen we aan in de kantine waar ik Danyell op de kiek zette, die aan komt zetten met een blad vol drank. En zij zette ons tweetjes op de foto.
We hadden trek in soep maar die was al op, het was al vrij laat en om 14.00 uur sluit de tent. Wel jammer. Maar als troost namen we een lekker warme chocomelletje en ook nog een mooi plaatje van Danyell gescoord voor in mijn wandelboekje
Dit was weer een zeer geslaagde dag!


Geen opmerkingen: