Totaal aantal pageviews

dinsdag, mei 23, 2006

Brielle, de Jonge Tippelaars 21 mei

Lisette en Michelle komen mij zondagmorgen ophalen, om te gaan wandelen in Brielle. Ik heb mijn voet als voorzorg ingetaped met Fixomull en we vertrekken om 8.30. Wij melden ons voor de 25 km om 9.00 uur en zien de lucht betrekken maar daar trekken wij ons niets van aan!
Af en toe valt er een buitje maar ik heb een regenponcho en dat bevalt goed.


Paarse veters van Sunny! Zie je hoe nat onze schoenen zijn?



Onderweg komen we grappige tuinornamenten tegen, zoals deze molen.











........en deze koeien!! Net echt.


Al kletsend en om ons heen kijkend (wat is Nederland toch mooi!) missen we een pijl op de weg waardoor we een flink eind verkeerd lopen. Maar via de routebeschrijving komen we uiteindelijk toch op de goede weg.
Na een kilometer of 10 komen we bij de eerste rust, het badhotel van Rockanje.
Het gaat goed, ik heb geen last van mijn voeten alleen gaat mijn scheenbeen weer opspelen. Er is ook altijd wat.

He he, rust bij het Badhotel Rockanje.


Nog even zoeken naar de controle die hier zou zijn, maar niet gevonden. Na een lekker bakje koffie vervolgen wij onze weg en het is zowaar wat opgeklaard. Er wordt zelfs een jasje uitgetrokken.


Jasje uit!

Via het Kruiniger Gors komen we weer in Brielle aan. We komen ook nog langs een monument, de Steenen Baak in Brielle die je gratis kan bezichtigen. Dat hebben we maar niet gedaan.









De Steenen Baak, we zijn er bijna!

Via een lange, lange dijk komen we eindelijk aan in Brielle. Er volgt nog een gemeen paadje, leuk langs het water van de vesting maar o,o dat doet onze voetjes niet goed!!In de Voorstraat is ook een controle post en we gaan even vragen of dit nu een echte is, want de vorige aangeven controles waren nergens te bekennen. En ja hoor, we krijgen een kruisje op onze kaart. Nu nog even doorbijten.
We besluiten een "kortere" route te nemen, rechtstreeks naar de Dukdalf. Om 15.45 komen we aan. Uiteindelijk blijkt de korte route niet korter te zijn, we hebben 28.9 km gelopen. Bij navraag was de route gemeten met de GPS ook 27 km dus we hebben 1,9 km extra gelopen.

Een schitterende tocht.

2319.8 Kcal
40163 stappen
28.9 km



5 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk verslag, Ineke! Wat een lekker Hollands weertje was het weer, hè?

Enne ... In Brielle klooien ze wel vaker met de afstand, de ene keer is ie te lang en de andere keer te kort, maar bijna nooit ècht goed!

Tot ziens!
Danyell

Anoniem zei

Ineke,

bedankt voor je reactie op mijn weblog. Om naar jouw site te linken moet je op je foto klikken (dus niet op de tekst eronder.)

Tiny

Anoniem zei

Ineke,

jouw foto (gehaald van jouw blog waar je achter je bureau zit staat als het goed is tussen de tekst

"Het wandelgezin" en "Wandelpagina van Ineke". (Links naar Medewandelaars) Onder dat artikel heb je je reactie geplaatst.

Tiny

Anoniem zei

Ineke,

ik heb nu de tekst "Wandelpagina van Ineke" die onder de foto staat die je niet kunt zien (ik weet niet wat het probleem is, zeker omdat je andere foto's wel kunt zien die ik op een zelfde wijze heb toegevoegd) ook voorzien van een hyperlink naar je pagina.

Anoniem zei

Ineke,

je kunt nu ook via de link onder de foto's (die je dus niet ziet) doorlinken naar de diverse pagina's van medewandelaars. Wil je mij op jouw pagina ook doorlinken? http://tinykouters.blogse.nl

Nog veel wandelplezier.

Tiny Kouters