Totaal aantal pageviews

zondag, oktober 28, 2018

Rondje Beren 2018 / 12 km

Hoe een saaie dag een onverwachte wending kan hebben!

Zondagochtend, wat zullen we gaan doen? Ik had een wandelplan in gedachten, gisteren, maar mijn bed lag te lekker!!! Dan maar uitslapen en zien wat de dag gaat brengen. Het voorspelde slechte weer is weer eens fout, het is lekker zonnig! Maar met een stevige oostenwind voelt het schraal aan, dat wel. Na een uitgebreid ontbijt, wat lezen en koffiedrinken besluiten we toch de kuierlatten te nemen, het is veel te lekker weer om binnen te zitten. We dachten naar "De Beren" te gaan lopen, een paar dorpen verderop zo'n 7 kilometer en weer terug. Zo gezegd zo gedaan, en we hebben "mazzel" want de wind staat in onze rug. Dat is lekker lopen zo! Via het park, over de Konijnendijk en nog een lange, lange dijk komen we aan bij het Berenrestaurant. En het is inmiddels lunchtijd. Omdat de klok een uur terug is gezet, maar onze biologische klok nog niet, is het ECHT lunchtijd nu maar in het restaurant is het stilletjes. Dat wordt later goedgemaakt. Na een lekkere lunch vertrekken we weer om op huis aan te gaan. Richting het dorp Heenvliet, en Geervliet door de stille dorpskern waar ik mijn naam aan een gevel zie hangen, een kapperszaak! En dan, de Groene Kruisweg op. He bah, de wind staat nu pal op ons gezicht. Zullen we de bus pakken, het is een geinjte van mij maar als we langs de bushalte lopen, zien we dat ie over 2 minuten al komt! En ja hoor, op de aangegeven tijd komt ie er aan. Gelukkig heb ik altijd mijn OV pas bij me dus kunnen we lekker in de warme bus een paar haltes meerijden. Bij de halte vlak voor Spijkenisse stappen we uit om de rest naar huis te lopen, via de AH want er zijn wat boodschappen vergeten.
Zo komt er een eind aan een onverwacht leuk middagje wandelen en hebben we er toch nog bijna 12 km op zitten!

nog meer foto’s

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ineke,

Wat leuk zo’n tochtje in de buurt.

Dan zie je, je omgeving is op een andere manier.

Alleen stond er wel een hele gure wind.

En dat is dan wel weer jammer.

Groeten,

Jan