Totaal aantal pageviews

donderdag, januari 08, 2015

RWV Winterserie deel 4 / 4-1-2015 / 15 km

Zondag 4 januari, een gewone dag.......of toch niet? Voor mij is de eerste zondag van het jaar altijd een leuke dag, want dan is het weer tijd voor het vierde deel van de Winterserie van RWV! Een soort van nieuwjaarsreceptie! Veel bekenden de hand schudden en een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen en dat doe ik dan ook, als ik die zondagochtend de kantine van PAC binnen wandel.....

Als Gijs boven het geroezemoes probeert uit te komen gaan wij ook in de startblokken en met wij bedoel ik mijn wandelmaatjes Silvia, Marco, Paul, Geert, Berend, Rob en Sabine die in de rolstoel geduwd gaat worden door Larissa.

Het weerbericht is heel gunstig, zeker vergeleken met afgelopen zaterdag toen het de hele dag regende! Als we net onderweg zijn komen we een pijler van RWV tegen, Ardie, en is het weer even tijd voor een nieuwjaarswens en een groepsfoto. Gemaakt met een beetje tegenlicht helaas dus niet helemaal duidelijk maar het gaat om het idee toch?
Het weerbericht van vandaag is niet helemaal juist, er vallen nu toch wat druppels maar niet zodanig dat je er erg nat van wordt en het levert nu ook een mooie regenboog op die Rob en ik bijna gemist hebben omdat we zo aan het babbelen zijn! Maar onze maatjes wijzen ons erop en hebben we er een foto van gemaakt.

Het eerste gedeelte van de tocht gaat door het Kralingse bos over allerlei paadjes met leuke namen zoals het Verborgen paadje. Op dit paadje komen we een leuk tafereel tegen: twee zomerstoeltjes tegenover een bankje! En als ik er een foto van maak komen we twee bekenden tegen van Rob, Marino en Patricia maar zij lopen hun eigen tempo en gaan na een groet weer verder.

Na het Kralingse bos gaan we richting de rust bij McDonalds. Dat is voor mij een mogelijkheid voor een sanitaire stop maar er zijn meerdere op dat idee gekomen, we hebben even wat geduld nodig!

Ik ga samen met Rob verder want onze maatjes hebben wat langer nodig, ik moet na deze wandeling nog op nieuwjaarsbezoek dus heb een soort van tijd te kort. Maar dat is niet erg, we stampen lekker verder! Zo lekker zelfs dat we een pijl missen en verkeerd lopen! Verkeerd lopen???? Bij RWV? Ja, echt! Maar uiteindelijk komen we toch weer op het goede pad omdat ik de route goed ken.......

En ik zie een paar medewandelaars een andere kant op gaan als wij, zij weten kennelijk een kortere weg, maar wij volgen stug de pijlen en op het eind nog een stukje onverhard over een kort ruiterpad om vervolgens weer bij de kantine van PAC aan te komen.

Hier melden we ons af en vragen een stempel plus foto voor onze wandelboekjes en nemen nog even een bakkie koffie.......
Ik kijk terug op een heerlijke wandeling en rij met een voldaan gevoel weer terug naar Spijkenisse.

Geen opmerkingen: