Totaal aantal pageviews

zondag, januari 11, 2015

RS80 Den Haag 25 km / 10-1-2015

Het enige wat je nooit in de hand hebt is het weer! Zo ook vandaag, als ik wakker word loeit de wind om het huis! Er is stormkracht 9 voorspeld aan de kust en dat is nu net de plek waar ik naartoe ga voor een wandeling van 25 km bij RS80!
Ik heb afgesproken met een paar Walkers van het forum om daar gezamenlijk te lopen. Als ik aankom in Den Haag word ik door een vrijwilliger naar een grote parkeerplaats gedirigeerd, dat is altijd fijn! En al lopend naar het startbureau kom ik Sylvia en Bert tegen die met het OV gekomen zijn.
In de kantine zitten Gery, Ben en Ed al te wachten en wij melden ons snel aan om daarna de wind te gaan trotseren!
Al kletsend lopen wij vanaf de kantine het duingebied in, het parcours is best pittig, stijgen en dalen maar van de wind hebben we niet echt last door de beschutting van de bomen. Als we de kust bereiken, merken we pas goed hoe hard het waait! We nemen foto's van het strand en de zee en als ik daarmee bezig ben zie ik een bekende van me lopen, Mieke uit het Westland! Wat leuk om haar hier te treffen! Dat wordt natuurlijk ook vastgelegd op foto!

Bij de boulevard van Kijkduin besluiten we om een lekkere warme strandtent in te duiken voor een bakkie koffie of iets dergelijks. Ed is jarig vandaag en hij neemt er iets lekkers bij, ik hou het bij een stukje eigen gemaakte ontbijtkoek.

Het is reuze gezellig hier binnen maar ja, we hebben er pas 7 km op zitten dus we gaan weer in de benen! Het lijkt wel of het harder is gaan waaien!! Poe....wat een wind! Nu weet ik wat het inhoud om tegen de wind "op te boxen"! Gelukkig duurt dat niet te lang want het is echt zandhappen en gelukkig is het (nog) droog en mogen we weer de duinen in.

Op 9,5 km zit een eigen rust van RS80 en daar nemen we ook even tijd voor een bakkie thee of koffie met een lekkere koek die ik in mijn tas doe voor later......

Nog ruim 15 km en we zijn best al een tijdje onderweg, we besluiten om even de pas erin te zetten, voor zover dat gaat met die wind!
Over het algemeen is de route goed gepijld, maar toch is er een aantal keren niet gepijld en moeten we de routebeschrijving raadplegen.....
En het begint ook ineens heeeeeeel hard te regenen, een wolkbreuk! Gelukkig heb ik een goede regenjas aan en word ik niet erg nat, mijn broek wel maar die droogt best snel. We lopen ook door de bebouwde kom wat ons enigszins beschutting biedt.
Bij het Zuiderpark gaat het mis, we lopen verkeerd en we zien nergens pijlen. Dan maar even vragen aan een paar honden uitlaters. De honden hebben een halsband om waarop staat "killerdog K9"...... Brrr wat een enge beesten maar ja we willen wel weten of we nu goed lopen.
De jongen die wel weet hoe we moeten lopen zegt: "ja ik zag mensen zoals jullie ook daar lopen, je moet die kant op!" En zo komen we uiteindelijk weer terug op de route. Niet lang daarna komen we aan bij de rust in een voetbalkantine waar het niet erg druk is, we nemen hier iets warms te drinken en eten wat.

Als we weer vertrekken kijk ik op mijn horloge, het is al 14.38 uur! Ik zeg tegen Syl dat we om 15.38 uur bij de finish zijn en warempel, als we daar aankomen is het 15.42 uur dus we hebben het laatste stuk aardig doorgelopen! We gaan nog even wat drinken in de kantine na het afmelden en een stempeltje, en nemen daarna afscheid van elkaar.
Ik heb genoten van deze dag, een heel afwisselende wandeling met een gezellig groepje.

1 opmerking:

Ikke zei

Mooi verslag .......en euhhhhh , je haar zat echt wel in de whoeiiiiiiiiiiii 😉