Totaal aantal pageviews

maandag, november 10, 2014

Winterserie Hart van Brabant 9-11-2014 / 23 km

Wandelsport vereniging Hart van Brabant organiseert dit jaar weer een Winterserie. Ik heb goede ervaringen met een wandeltocht in deze contreien en ik dacht laat ik maar weer eens hier gaan lopen, dan kan ik het meteen combineren met een gezellig bezoekje aan aan oude wandelvriend en zijn vrouw, zij wonen namelijk in Tilburg en laat nou net de start vlakbij hun huis zijn! De start is vanuit Boerke Mutsaeres.
Ik heb afgesproken om de 23 km samen met Rob te gaan lopen, dus zo gezegd zo gedaan, we zien elkaar in het startbureau aldaar. Ik ben iets te vroeg maar kan daardoor wel lekker dichtbij mijn auto kwijt op het parkeerterrein en ik neem een kopje (lauwe!) koffie om de tijd te doden want Rob is nog niet gearriveerd.

De routebeschrijving wordt ook pas uitgedeeld als het tijd is, hoewel je die niet echt nodig hebt, er wordt goed gepijlt is mijn ervaring.
Als we die in handen krijgen bekijken we de route en zien we dat er maar 1 rust is en die zit op 13 km. Nou ja, dat wordt dus geen trainen op rusten dit keer, is misschien ook wel goed om eens te wennen aan het langer doorlopen zonder rust want daar wil ik eigenlijk wel op trainen.

Aan het begin van de tocht is Rob al lopend bezig om mijn foto toestel goed in te stellen, het tempo is daardoor niet hoog. We lopen een stuk door de bebouwde kom van Tilburg en komen in een parkje terecht waar we wat foto's nemen.
De route gaat gedeeltelijk over onverharde paden maar ook bebouwing wordt niet overgeslagen. Kortom, afwisseling genoeg!
Zelfs een stukje over de hei wordt ons voorgeschoteld, het is er heerlijk maar wij lopen net op een stuk waar ook een mountainbike tocht wordt gehouden en moeten goed opletten dat we niet ondersteboven worden gereden!

Bij de rust aangekomen nodigen de stoeltjes buiten uit om er op te gaan zitten, ben best wel toe aan een rust na 13 km, het is ook best warm voor de tijd van het jaar. Er zit al een groepje wandelaars te genieten van het zonnetje, Rob haalt wat koffie en gaan er even van genieten....

Na de rust gaan we verder voor de laatste 10 km die ook weer afwisselend over zand-, gras- en schelpenpaadjes gaat. Wij genieten van de afwisseling, het is elke keer anders! Zo hoort een wandeltocht te zijn...

Bij de finish aangekomen melden we ons af, en gaan nog even in het zonnetje zitten met een drankje. Het is weer een heerlijke wandeldag geweest en ik kom hier zeker nog een keer terug!

Geen opmerkingen: