Totaal aantal pageviews

zondag, juni 30, 2013

Pijnacker 28-6

Deze tocht heb ik al vaker gelopen, en was in mijn herinnering een mooie tocht met veel parken en natuurschoon. Zaterdagochtend vertrekken Leo en ik naar Pijnacker alwaar we ons inschrijven. Het is buiten een beetje somber, het inschrijfbureau erg donker en rustig. De inschrijving is snel voor elkaar. Op buienrader worden er 's morgens buien verwacht dus de regenkleding en paraplu gaan mee maar is achteraf niet nodig geweest gelukkig.

We gaan in Pijnacker/Delft/Nootdorp door vele parkjes en natuurschoon, bij de eerste rust is het heel druk! De bestelling geplaatst maar het wachten daarop duurt wel erg lang. Dat vinden we zonde van de tijd, daarom maar zonder koffie verder lopen.
We genieten van de omgeving maar af en toe is het een speurtocht omdat de pijlen zijn weggespoeld. Dat krijg je met krijtpijlen en het heeft de nacht hiervoor erg hard en veel geregend! De routebeschrijving is gelukkig wel accuraat, hoewel zonder km-vermelding, maar zonder dat zouden we zijn verdwaald!

En gelukkig gaat het zonnetje schijnen in de loop van de dag, de jassen kunnen nu uit! We zien diverse keren het gebouw van IKEA vanuit verschillende hoeken, een herkenbaar punt. Ook zien we de kerktoren van Pijnacker vanuit verschillende hoeken, we lijken er rondjes omheen te lopen!
Er is een tweede rust, bij brasserie de Brede Hoek in Nootdorp. Daar kunnen we lekker buiten zitten op het terras! Genieten van de koffie en de appeltaart dus. Maar er moeten nog wat km's gemaakt worden dus dat doen we dan maar. Na de finish melden we ons af, ik laat mijn boekje stempelen en we drinken nog wat, het is dorstig weer!

Het zijn de laatste km's voor de Nijmeegse Vierdaagse die over twee weken begint. Ik ben er klaar voor!

Geen opmerkingen: