Totaal aantal pageviews

zondag, juni 09, 2013

Trainingstocht RWV 8 juni 2013 / 35 km

.

De planning voor vandaag was om naar Katwijk te gaan voor de Kippenloop maar het liep even anders! Ik kreeg op vrijdagavond een berichtje van Silvia dat ze verhinderd was, dus ik moest een ander plan bedenken. Ik had namelijk geen zin om in mijn eentje helemaal naar Katwijk te rijden om daar vervolgens in mijn eentje te moeten lopen! Goed, er lopen wel meer mensen daar maar dan moet je net iemand treffen die je ligt om samen mee te lopen en dat risico wilde ik niet lopen. Op facebook zag ik een melding van RWV dus dacht ik kom: laat ik daar maar weer heen gaan, er zullen vast wel maatjes gaan die ik ken!

Zo gezegd zo gedaan, om half 8 kom ik aan bij de kantine van WION, die gelukkig mooi verbouwd is na de brand, en zie daar mijn wandelmaatjes Larissa, Paul en Sabine al zitten. Na het aanmelden even bijgekletst, en later komen Mar en Anneke er ook bij. Larissa en Mar gaan 15 km lopen, Paul en Sabine 25 en Anneke en ik besloten toch maar de 35 te lopen.

Het eerste stuk gaat gezellig samen op, en op dat eerste stuk bij het Prinsenmolenpad komen we ook Bertvos van het forum tegen en hij blijft gezellig met ons samen op lopen hoewel hij van plan is om 45 km te doen. Gedrieen lopen we verder na de splitsing van 25 km na afscheid genomen te hebben van Paul en Sabine.

Gezellig keuvelend lopen Anneke en ik naar de eerste verzorgingspost, waar ik en passant nog een stel veters kan verkopen aan Hans, de postbode die ik ook ken van de Marathonvrijwilligers groep. Hij koopt twee paar, ook een voor zijn wandelmaatje en ik maak er een foto van.
Bij de verzorgingspost verkoop ik aan Yvonne van RWV nog een sleuterhanger en gaan we even zitten om wat te drinken en/of eten, het is best warm al vandaag. Het belooft een warme en zonnige dag te worden, ik loop voor het eerst met een korte broek! Ik heb ook geen jas meegenomen hoewel het in het begin nog wel even fris was.

De volgende rust is bij de speeltuin Schiewijk, en daar gaan we ook weer even in het zonnetje zitten en wat eten en drinken. Dan zien we ook Bert weer verschijnen nadat hij zijn extra lusje gelopen heeft. Dat is zo leuk van deze tocht, alle afstanden komen bij dezelfde rusten! Nadat ik van het toilet kom, heeft Anneke voor mij een paar veters verkocht! De zaken gaan goed!

Na deze rust gaat Bert meteen de andere kant op voor zijn lusje en Anneke en ik vervolgen onze weg. De route is voor mij heel bekend, voor Anneke een verrassing omdat ze Rotterdam op zijn mooist ziet, met al zijn parken en veel natuurschoon! Ik ben er trots op dat de RWV dit op een sublieme manier doet, zij is dan ook vol lof over de organisatie! Zoals de rustpost op het ontmoetingsplein, met heerlijke soep van Gijs, met heerlijke soepballetjes. Er is zelfs keuze tussen twee verschillende soorten soep, en er is veel hap-snapwerk te krijgen. Er staat zelfs een Dixie tot onze beschikking! Wat een luxe. Nadat ik een vers flesje water krijg gaan we weer op pad, op weg naar de volgende rust.
Wandelen is een raar iets, je loopt eigenlijk steeds van rust naar rust, want het rusten is ook heeeeeel belangrijk bij wandelen! En tussen deze rusten geniet je van de omgeving.
Bert is inmiddels ook weer bij deze rust aangekomen en gezamenlijk gaan we verder richting het Schiebroekpark, een van de vele parken dat Rotterdam rijk is! Langs een volkstuinencomplex waar druk gewerkt wordt vanwege het mooie weer en langs een windhondenrenbaan. We komen een groepje kinderen tegen met medailles om, een begeleidster zegt tegen ons: "dit zijn de toekomstige wandelaars". Blijkbaar hebben ze de avondvierdaagse gelopen, maar ja, dat doe je toch 's AVONDS?

We naderen het Lage Bergse bos want er is een rust in het Hoekse Hout, waar het weer gezellig druk is. Er wordt een verjaardag gevierd van een oude heer, ze zitten wel binnen! Wij gaan lekker buiten zitten en genieten van de rust. Kletsen nog even wat met een debutante want het shirt wat ze aan heeft is van de Via Vierdaagse. Ze vertelt dat ze nog nooit meer dan 25 km gelopen heeft en dat ze toch wel last begint te krijgen van blaren en andere ongemakken. Ik vertelde haar dat het wel went, het vele wandelen. Anneke en ik weten er alles van: blaren!
Gelukkig is dat nu verleden tijd en kan ik genieten van het wandelen zonder pijn....

We zitten nu op 26 km van de route, en we verbazen ons erover dat we er zo lang over doen, want we lopen niet echt heel erg langzaam! Ik denk dat het komt omdat we genieten van de rusten, we nemen er echt de tijd voor! Geen gehaast en kijken op de klok, lekkerrrrr.....
We lopen verder het bos in richting de golfbaan waar we heuvel op en heuvel af gaan, best pittig! Na vier kilometer komen we alweer aan bij de, voor ons, laatste rustpost, lekker fruit eten! Deze rust is bij het Trefpunt Rotta, een natuurcentrum waar je ook gebruik van het toilet mag maken. Hier komen we ook Bert weer tegen en kunnen we weer het laatste stukje gezamenlijk oplopen. Er is nog een rust gepland in de Blijde Wei, een kinderboerderij, maar dat is nog geen drie kilometer van de finish dus dat doen we niet.

Nog even de Rotte oversteken en een klein stukje erlangs lopen, een paar veters onderweg verkopen aan een paar dames en zo komen we weer aan in Ommoord. We melden ons af en Anneke kiest een mooie herinnering. Hier gaan we nog even buiten zitten om na te kletsen en ook nog even genieten van de zon! Ronald die 55 km gelopen heeft komt er ook nog even bijzitten en maakt een foto van ons drietjes.
Ik heb genoten van deze dag, en totaal geen spijt gehad dat ik niet naar Katwijk ben gegaan! Rond zes uur stap ik moe maar voldaan mijn huis weer in

1 opmerking:

Mar zei

Ja, het was idd een erg mooie dag voor deze wandeling... Wij bleven natuurlijk korter bij maar hebben wel genoten van het Bergse Lage bos en het golfpark. Ook ik heb nog 'n sleutelhanger verkocht aan iemand die alleen een paarse aan de tas had... gewoon gezegd dat rose daar bij hoorde ;) Hij wilde ook de oranje groene wel maar die had ik nog niet geknoopt dus dat ging nu dan niet door.

Ik begreep dat de pees van Larissa zich redelijk goed gehouden heeft dus wat dat betreft was dit een prima revalidatie tochtje voor haar en ik hield nog tijd genoeg over voor m'n middag plannen