Totaal aantal pageviews

zondag, oktober 21, 2012

Driebergen 2012


Wandelkring de Weyde Blick organiseert vandaag een wandeling in de Utrechtse bossen. Ik heb wel zin in een herfsttochtje en heb daarvoor een goedkoop treinkaartje gekocht bij Kruidvat. Samen met Lisette ga ik richting Driebergen op zaterdagochtend 20 oktober. Omdat Lisette uit Rockanje met de bus moet komen, profiteren we van de late startmogelijkheid tot 11.00 uur. Wij komen aan vanaf Station Rotterdam Alexander om 9.50 uur. Het is nog een stukje lopen naar startlocatie gebouw Juliana, en het is een beetje somber weer. Wij melden ons aan voor 15 km en gaan op pad.

Nadat we de spoorlijn overgestoken zijn, komen we al meteen in bosrijk gebied en dat zal de rest van de tocht zo blijven! Het is genieten van de mooie herfstkleuren en de vele paddestoelen die hier nu staan. Af en toe wordt ons pad versperd door een ingenieus trapje, dit vanwege de dieren die hier grazen, die kunnen dan door een hek dat nu gesloten is.

De eerste rust is in het dorp op 4,5 km. Wij zijn nog lang niet moe, maar omdat we er een dagje uit van maken, gaan we toch even een bakkie doen. Het is bewolkt maar niet koud en gaan op een van de stoeltjes zitten die buiten staan, binnen is het wel heel erg klein! Er is rekening gehouden met veel bezoek, want er staat een partytent vanwaaruit de koffie of thee geserveerd wordt! Als ik een foto wil maken van de rust, zie ik ineens Jan ook zitten en ga een praatje met hem maken terwijl Lisette aan de overkant een broodje gaat halen. Tijdens wandeltochten kom ik altijd wel bekenden tegen, zo ook nu weer!

Na de koffie vervolgen wij onze weg langs vele bos- en zandpaadjes. Omdat het de afgelopen dagen veel geregend heeft, is het op sommige plekken moeilijk doorgaanbaar! De schoenen wegen een kilo extra door de modder!

Bij camping het Grote Bos (hoe toepasselijk) is de tweede rust, en daar zie ik de groep uit Dordrecht zitten, de Dordtse Bende! Een hartelijke begroeting volgt maar helaas staan zij net op het punt te vertrekken en kunnen we niet verder kletsen. Jammer, volgende keer beter! En als wij net aan de koffie en thee zitten, komt Jan ook aangelopen! Hij besteld een biertje en belt het thuisfront voor een taxirit en schuift bij ons aan.

Nadat we weer tien minuten op pad zijn, doemt er een volgende rust op, en daar hebben wij vorig jaar heerlijk gezeten en lekkere soep op dus dat doen we nu weer, het is tenslotte een dagje uit! Een heerlijke erwtensoep, die gaat er wel in! En het is nog steeds heerlijk weer, dus we zitten buiten te genieten. En ja hoor, daar komt Jan ook weer aangelopen en blijven nog even kletsen daar met uitzicht op het bos.

Het is nu nog maar een klein stukje naar de finish en jawel, ook nog steeds door het bos! Rond vier uur komen we aan bij de finish en daar zie ik weer een bekende zitten, ik ken haar van een wandeltocht in Vlaardingen. Lisette verbaasd zich daarover: "jij kent ook iedereen!".

Na het afmelden nog even het toilet bezoeken en dan gaan we op weg naar het station. De trein komt over een paar minuten en zo komen we snel aan in Utrecht. Daar moeten we overstappen maar het is een beetje onduidelijk of het de goede trein is. Nadat er eindelijk een NS medewerker ons vertelt dat het toch echt de trein naar Rotterdam is, stappen we in. Bij Alexander staat de auto en vanuit daar rijden we naar Rockanje.

Thuisgekomen stap ik met een glimlach over de drempel: een dag om in te lijsten! Erg leuk, en we hebben weer heerlijk bij kunnen kletsen en de wandeling deden we er even bij!

1 opmerking:

Larissa zei

Ik ben blij dat ik er niet bij was, iets te veel rusten naar me zin. ;-).
Lijkt me wel een hele mooie tocht om te lopen zo steeds door het bos heen. wie weet volgend jaar...