Totaal aantal pageviews

maandag, november 07, 2011

RWV Winterserie deel 1/ 6-11-2011


De korte wandelingen van wandelvereniging RWV die vanuit het Lange Pad in Kralingen starten, vind ik altijd leuk om te doen. De start is lekker laat, de afstand is een makkie, en de omgeving is bekend. Namelijk het Kralingse Bos.
Dit bos is gehuld in de mooiste herfstkleuren en daar kan ik enorm van genieten. Zo ook het weer, dat heel erg zacht is voor de tijd van het jaar!
Met een aantal Walkers heb ik deze dag afgesproken dus ik loop ook nog eens in leuk gezelschap! Ik kom als eerste aan bij de kantine alwaar ik me voor de serie inschrijf. Het ziet er naar uit dat ik er minstens twee van de zes ga lopen dus ik haal het er altijd uit! Danyell komt tegelijkertijd met mij aan, zij heeft de wandelplaatjes voor in het wandelboekje ook al bij zich.
Na een bakkie koffie druppelen de rest van mijn wandelmaatjes binnen: Silvia (mét husband Marco), Opa-Paul, Sabine en Larissa. Silvia en Larissa melden zich aan als lid, dus zomaar twee nieuwe leden erbij vandaag!

De start is iets vervroegd, waarom is mij ontgaan omdat het bomvol is in de kantine, en wij vertrekken voor onze wandeling met de hele club. Sabine en Paul gaan voor de 10 km, dus zij zullen ons verlaten bij de splitsing die op 4,5 km zit. We zullen ze wel weer zien bij de finish.

Het is weer genieten vandaag, wat staan de bomen er mooi bij in deze tijd van het jaar. Een groot gedeelte gaat door het bos, over paden met mooie namen zoals Wolvenpad, IJsvogelpad, Hazenpad en Kwelwaterpad.

In de bebouwde kom komen we een leuk speeltoestel tegen en daar moet natuurlijk een foto van gemaakt met mij erbij. Het waarom is mij niet geheel duidelijk, misschien heb ik wel een speels karakter?? En er zitten ook een paar bruggen in de route dus dat is weer een gelegenheid voor een paar brugmomentjes!

Bij de verkeerslichten op de Terbrechse weg, gaat de 10 km route splitsen maar Sabine en Paul zien we niet meer omdat Sabine nog herstellende is van een fikse blessure. Die doen het dus rustig aan vandaag en dat is meer dan verstandig!
Silvia en Marco hebben de smaak te pakken, die zijn er als een speer vandoor gegaan.

Het houtsnipperpad zit ook vaak op deze route, en we mogen er weer van genieten! En we lopen richting Bergsche Plas. Door het Bergse bos natuurlijk wat ook weer een verrassend op-en-neer pad heeft met allerlei vlonders en veeroosters. Bij de geplande rust in het restaurant aangekomen, lopen we toch door omdat het best lekker gaat en niemand behoefte aan rust heeft. We komen Mirjam a.k.a. Marianneke tegen met haar moeder, we zien hen weer terug in de kantine.

En ja hoor, het welbekende Prinsenmolenpad zit er ook weer in en inmiddels is Ardie bij ons komen lopen en al kwekkend lopen we hierover heen. Het is reuze gezellig zo, de leukste onderwerpen komen voorbij!

Het laatste stukje van de route gaat door de bebouwde kom van Crooswijk en langs de begraafplaats en zo zijn we weer aan het einde gekomen van onze wandeling.
In de kantine zitten Paul en Sabine aan het finishbier en wij schuiven aan om nog een beetje na te praten. Ik sein het thuisfront in, want ik kan een lift krijgen terug naar huis.
Nog even de cijfers: tijd 2:50 uur, average pace 11:12 p/m, 5,35 km/h, 978 Kcal verbrand.

3 opmerkingen:

Sabine zei

he meis leuk verslag weer. lekker treffend neergezet

Danyell zei

Hahaha, ik vond het wel leuk dat je schreef: "De start is iets vervroegd, waarom is mij ontgaan omdat het bomvol is in de kantine".
De start was namelijk vervroegd omdat het bomvol was in de kantine! Leuk verslag, ik ga nu naar je foto's kijken!

Larissa zei

hoi hoi. Het was weer reuze gezellig. Mijn verslag is ook af en dank je wel voor het lenen van je foto's.

Heb met me broer gesproken en binnenkort zet hij de mogelijkheid er op om permanente links te plaatsen. Nog eventjes wachten maar dan ben je wel de eerste ;-)