Totaal aantal pageviews

zondag, september 25, 2011

Loetboswandeltocht 24-9-11 / 20 km


Vandaag ga ik een wandeltocht maken in het Loetbos in Krimpen aan de Lek, daar ben ik nog nooit geweest. Ik heb afgesproken met Mar, Silvia, Ed en Paul in de kantine van ijshockeyvereniging Thialf voor een bakkie om 8 uur. Zij zitten er al als ik daar arriveer, mijn koets staat aan de overkant. De koffie is echt niet te drinken helaas, een bruin kleurtje heeft het en het is heet maar daar is alles mee gezegd!

Na de "koffie" gaan we op pad, richting het Loetbos. De eerste meters gaan door de woonwijk, we lopen ook nog een stukje fout omdat we het bordje misten maar gelukkig voor ons waarschuwt een medewandelaar ons op tijd. De IJssel ligt er rustig bij, het is dan ook prachtig nazomer weer! We kunnen aan de overkant de molens van Kinderdijk zien, hoewel ik dat in de eerste instantie niet zie.

Dan volgt een nogal saai stuk over de Tiendweg, immer grade aus. Op deze weg komen we een rivierkreeftje tegen die zijn scharen naar ons op wijst. We zijn aangenaam verrast en nemen een foto van deze onverwachte ontmoeting.
De eerste rust verschijnt na 7,5 km, bij cafe Loet. Een heerlijk bakje cappuccino wacht op ons! Het is weer trainen op rusten vandaag en we nemen het er even van!!

En dan gaan we eindelijk een mooi stuk bos in, het Loetbos. Ik geniet en met mij de rest van ons cluppie. Al foto's makend en de natuur in ons op nemend lopen we verder en verder het bos in. Tussen 9 en 10 km wandelen staat een verzorgingspost van Wandelvereniging Kinderdijk, en we staan hier eventjes stil voor een kletspraatje.
Hierna volgt een erg lang stuk langs de weilanden en onder de elektriciteitsdraden door, de centrale horen we op de achtergrond.

Eindelijk, we komen bij de tweede rust bij een volkstuinvereniging op 17,5 km want ik moet erg nodig naar het toilet. Deze rust komt als geroepen, het moest niet later gebeuren!
Ik voel me een beetje bibberig, er moet nodig wat energie in! Het is dan ook wel erg warm voor de tijd van het jaar.........

Een stukje Krimpenerhout wacht ons nog voordat we bij de finish aankomen. Hier is het druk met recreanten die van het heerlijke weer genieten. We lopen langs een plas voor honden, die kunnen daarin lekker ravotten. Heel apart! Silvia besluit hier straks met haar hond Gizmo naartoe te gaan.

Over de Molenweg tussen de weilanden door weer naar de Tiendweg en dan zijn we weer aangekomen bij de ijshockeyvereniging. Er hebben zich 131 mensen gemeld voor deze mooie wandeling. Niet erg veel.........
Na het afbieren nemen we afscheid van elkaar en gaat ieder zijns weegs. Sil en Mar op de fiets en de rest met de auto naar huis. Daar kan ik nog even van het zonnetje profiteren in de tuin en nagenieten van deze heerlijke wandeldag!
Nog meer foto's staan rechts.

3 opmerkingen:

Larissa zei

Zag er weer gezellig en mooi uit. Wie weet tot volgende week. Word wel weer eens tijd he

walking zei

Hallo Ineke,

Klinkt weer gezellig deze wandeling. Er zitten eigenlijk gewoon veel te weinig zaterdagen in een jaar.....

Ik zie dat je weer wat meer gaat wandelen, het winterseizoen komt er inderdaad al weer aan en zeker de komende tijd wordt het schitterend met al die herfstkleuren en paddenstoelen hoewel laatstgenoemden dit jaar langer op zich laten wachten dan vorig jaar.

Wandel ze,
ik durf niet meer te zeggen ergens tot ziens.....
Monique.

Mar aan de wandel zei

Dit vond ik echt een superdagje; een prachtige zonnige herfstdag !
Ook de omgeving is prachtig maar ja, dat is een beetje thuisfluiten natuurlijk ;)
M'n pootje kliert nog steeds en deze 15km was echt precies genoeg. Ik hoop dat het geen chronisch probleem gaat worden en dus ook weer eens een lange tocht mee kan doen...