Totaal aantal pageviews

zaterdag, mei 28, 2011

Voorthuizen 28-5-2011 / 30 km



Dit is één van mijn favoriete wandeltochten. Ik logeer bij mijn schoonouders om 's morgens fris en fruitig aan de start te kunnen verschijnen. Donderdagmiddag zijn we al in de koets gestapt om de files te vermijden maar ondanks het vroege tijdstip van vertrek hebben we er toch wel een stuk langer over gedaan, bijna twee(!) uur. Hans gaat mee om een lekker dagje te relaxen bij zijn ouders.

Na een lekkere avondmaaltijd en wat tv kijken ga ik vroeg onder de wol, de wekker zal vroeg aflopen omdat ik vroeg wil starten n.l. om 7.30 uur.
Hans zet mij vlak voor de deur af, het startbureau zit dit jaar in de Dorpskerk, en wie zie ik daar aan komen lopen? Bertus en Dini! Wat een verrassing hen hier te zien! Zij starten vast, en ik spreek ze later nog bij de diverse rusten.

Het eerste gedeelte gaat door het bos en begint al snel met een steile klim. Dit stukje heb ik twee jaar terug gelopen op het eind van de route. Ik neem een paar foto's hiervan. De Hunneweg en de Arnhemsekarweg is ook bekend, we hebben hier vaak gefietst toen we hier nog met onze caravan stonden. Ik kom weinig fietsers tegen, het weer valt een beetje tegen denk ik.

De eerste rust bij de familie van Beek ken ik ook nog van twee jaar geleden. Hier maak ik gebruik van de dixie en neem een bakkie oploskoffie. Hier zie ik ook Bertus en Dini weer. Zij vertrekken weer als ik nog aan mijn boterham zit.

Na zes km over voornamelijk bos- en fietspaden is alweer een tweede rust. Hier ga ik ook even zitten, Henrike staat hier als vrijwilliger te helpen. Ze vraagt of de route mooi is en dat beaam ik volmondig. Ze is er blij mee. En ook weer Bertus en Dini gezien. Nu is een bakkie heet water mijn deel, ik doe er een bouillonnetje in, lekker zout!

Als ik lekker loop te genieten van bos en hei word ik ingehaald door Rob, hij herkende mij aan de veters die ik bij me heb om te verkopen voor het KWF. En gezamenlijk lopen we verder. Even later zien we ook Wil aan komen lopen en we lopen als trio verder. Gezellig babbelend lopen we naar de derde rust bij de familie Kieft. Hier raak ik toch nog een stel veters kwijt. De dames die mij onderweg aanspraken over de veters zie ik niet meer, misschien bij de finish?
En wederom zien we hier Bertus en Dini. Bertus vertrekt weer met zijn fototoestel in de aanslag, die foto's zullen we later wel bekijken als zijn vrouw Trudy ze in het album gezet heeft. Het zal een feest van herkenning worden!

Na soep eten, water bijvullen, toiletteren en boterhammen eten, is het weer tijd voor vertrek naar de finish die al over ruim 9 km zal verschijnen. Onderweg word ik nog een paar keer gebeld waardoor ik iets achterop raak maar ik haal de heren toch steeds weer bij. Het laatste stuk is ook iets drukker omdat alle afstanden hier bij elkaar komen. In een lang lint lopen we met z'n allen naar de finish. Bertus en Dini halen we hier ook in dus het clubje is weer compleet.

Na het afmelden, afstempelen, een doosje eieren als verrassing en een colaatje van Wil, gaan we weer op huis aan, nou ja, naar schoonouders dan. Hans haalt mij weer op en na de koffie en een frisse douche, keren we weer huiswaarts waar we om klokslag 17.00 uur aankomen.
Ik heb weer genoten van deze wandeldag. De grootste verrassing is dat ik Rob al langer ken dan vandaag, hij kent namelijk een goede wandelvriendin van mij en hij heeft mij in 2006 afgezet bij station Zaandam na de Dam tot Damtocht! Daar kom ik pas achter als we afscheid van elkaar nemen. Zo zie je maar, het wandelen zit vol verrassingen!!!
De dames heb ik helaas niet meer gezien..............
Als je dit gelezen hebt, wil je een reactie hieronder plaatsen of in het gastenboek? Dat zou ik heel leuk vinden......foto's staan rechts onder kopje foto's.

1 opmerking:

walking zei

Hallo Ineke,

Wat de Falconwalk betreft, je kunt daar rustig met de auto heen gaan. Je kunt er niet naast het startgebouw parkeren, maar er is parkeerruimte voldoende, zeker als je bijtijds gaat. (Wij waren ruim voor negenen aanwezig)
De drukte onderweg vinden we heel erg mee vallen en als je terug komt van een korte afstand dan kun je nog op je gemak pannenkoeken halen.

Leuk dat je dochter mee wil met de avondvierdaagse.... en dan alvast stiekum trainen om volgend jaar mee naar Nijmegen te gaan????

Zo, ga nu een beginnetje maken voor het verslag van de Kennedymars Bergen op Zoom - Vlissingen en vast wat inpakken, want woensdag gaan we naar Frankrijk voor de IML tocht in Chantonnay.

Groetjes, Monique.