Totaal aantal pageviews

zondag, januari 23, 2011

Wateringseveldtocht Den Haag 2011/25 km


Omdat ik mij gisteren verslapen heb, ga ik deze tocht vandaag lopen. Vandaag is het zondag, dus rustig op de weg. Als ik aankom bij de kantine van GDA is het nog niet heel erg druk, en ik schrijf me in. Van deze tocht is het wel leuk dat je niet meteen voor de afstand hoeft te kiezen, alle routes staan erop. Dus als er onderweg iets voordoet waarvan je denkt: nou, ik zou wel een km minder willen lopen, kan dat! Ik weet nog niet wat ik ga doen, het ligt eraan hoe ik me voel.Om half negen vertrek ik en ik kom Piet tegen maar die loopt zo snel, ik kan hem niet bijhouden en hij gaat verder met zijn wandelmaatje.

Er staat een duidelijke uitleg op de routebeschrijving hoe een en ander werkt, maar toch kom ik onderweg wat onduidelijkheden tegen. Gelukkig zijn er medewandelaars die me weer op het goede pad brengen, later meer daarover.

Het eerste stuk doe ik met de MP3 op, het is bekend terrein, ik ben er al eens geweest.
Langs park Ockenburg, de begraafplaats en langs het Kijkduinpark de duinen in tot aan Ter Heijde. Echt inspirerend is deze omgeving niet, tenzij je wilt mediteren ofzo. Er is niets te zien, niets te beleven, doorkachelen maar!
Ik zie op de routebeschrijving dat ik best snel loop, 5,6 km per uur. Dat ben ik niet van mezelf gewend maar het gaat wel lekker.

De rust is na 11,5 km (ik heb er precies twee uur opzitten) in het sportpark Verburgh, je kan daar kiezen om daar omhoog te gaan naar de voetbalkantine, of naar de kantine van de tennisvereniging te gaan. Ik kies voor het laatste en neem een lekker bakkie cappuccino. Ik maak een praatje met de plaatselijke bevolking die geinteresseerd informeerde of ik voor de Vierdaagse aan het trainen ben. Heel gezellig maar daardoor duurt de pauze me iets te lang. Meestal ga ik maar een kwartier zitten, nu werd het een half uur!

Via een leuk smal pad komen we in Kwintsheul en draaien we de Heulweg op. Die is best lang en bij de molen moeten we rechtsaf. Daar kom ik een paar leden van de RWV tegen, zij vinden ook e.e.a. onduidelijk en we lopen een stukje samen op. Zij lopen best snel en eigenlijk heb ik het wel een beetje gehad, deze tocht is precies hetzelfde als vorig jaar. Bij de "kwalitaria" (een heel nette friettent) besluiten een mijnheer die achter ons liep en ik om daar te gaan pauzeren. Wat schetst onze verbazing? Hij is nog niet open. Dan maar even op het bankje voor de zaak zitten. Even later komt de eigenares naar buiten, ze vraagt of we soms alleen een kopje koffie willen? Dat is zo en we mogen toch naar binnen! Aardige mensen daar in het Westland.

Samen met mijnheer ? drink ik een bakkie en na een goede tien minuten stappen we weer op. Het is nu nog maar een klein stukje naar de finish. We gaan door allerlei straatjes richting de Uithof, een mooi stukje park. Is ook wel bekend en kletsen met mijnheer lukt ook niet zo, want hij is behoorlijk doof. Lastig.............vooral voor hem.

Niet veel later hoor ik al geluiden die van de voetbalvelden komen, maar dat is nog best wel ver. En als ik het voetbalveld van GDA zie opdoemen, ben ik blij dat het erop zit, ik zit er best wel doorheen! Ik heb er precies vijf uur over gedaan, best wel snel voor mijn doen want inclusief rusten. De kantine zit helemaal vol met voetbalsupporters of voetballers, en ik ga na afscheid genomen te hebben van mijnheer, richting automobiel. Die staat gelukkig niet ver van het park en ik ga even uitpuffen in de auto, een stukje eten en drinken. Dan zie ik auto's die staan te wachten tot ik wegrij, en besluit dan toch maar te gaan rijden. Om half drie ben ik weer in Spijkenisse. Best wel moe, maar na een douche ben ik weer snel opgeknapt!
O ja de afstand is 25 km geworden.
Foto's staan rechts onder het kopje Wateringseveldtocht 2011.

Geen opmerkingen: