Totaal aantal pageviews

zondag, januari 09, 2011

RWV Winterserie 9-1-11/15 km

Om 8.50 uur vertrek ik deze zondagmorgen naar Kralingen waar de vierde tocht van de Winterserie start vanuit de kantine van PAC aan het Lange Pad. Sabine en Paul zitten al aan de koffie/thee en ik meld me aan voor 15 km. Het weer is prachtig: een lekker zonnetje piept door de bomen en het is niet heel erg koud, er staat wel een frisse wind maar dat hoort ook een beetje in de winter.
Om 9.45 vertelt Gijs iets over de tocht en dat er te weinig routebeschrijvingen zijn uitgeprint maar daar zitten wij niet mee, we volgen gewoon de pijlen! En dan gaan we van start, ik heb er zin in!

We lopen richting Kralingse Bos en over de Prinses Beatrixlaan een heel eind om vervolgens in Ommoord uit te komen. Meestal maak ik een verslag aan de hand van de routebeschrijving, dus het blijft nu een beetje lastig om erover te vertellen. Of in ieder geval de locatie te benoemen, misschien heb ik het ook wel fout hoor.

Het beruchte modderpad vermijden we, want je kan mooi parallel lopen en dan blijven je schoenen en broek tenminste schoon! Andere wandelaars riepen ons omdat we de pijlen niet volgden maar wij gingen gewoon ons eigen gangetje.

Als we een sloot overbruggen, zien we een heleboel grote, dode vissen drijven en we blijven er even bij stilstaan. Zou die brand in Moerdijk al hier zijn effect hebben? Of heeft het een andere oorzaak. Het blijft gissen.

Niet lang daarna verschijnt de rust aan de Bergse Plas, maar wij gaan niet rusten, we wachten even op Sabine die een sanitaire stop moet maken.

We gaan naar de Bergse Voorplas en lopen over het Prinsenmolenpad richting Crooswijk.
De plas ligt er mooi bij met dat lekkere zonnetje is het een plezier om naar te kijken.

We steken de Rotte weer over om naar Crooswijk te gaan en komen langs de Sint Laurentius Begraafplaats. Dat heb ik even opgezocht op Google want we hebben geen bord ofzo gezien.

En zo zijn we weer aan het eind van de wandeling gekomen maar eerst nog een klein stukje door de wijk lopen. In een recordtempo hebben wij deze afstand gelopen, want het is even over half 1 als we de finish bereiken.

We kletsen nog eventjes na in de kantine maar ik koel altijd snel af en krijg het dan ook erg koud dus snel weer in de benen om naar huis te vertekken.
Deze tocht is de start van een nieuw wandelseizoen, beter kunnen we het niet treffen!
De foto's staan weer rechts onder het kopje RWV Wandeltocht.

Geen opmerkingen: