Totaal aantal pageviews

zondag, mei 04, 2008

Jubileumtocht 3 mei 2008 - 30 km


Mooi weer, mooie route, leuke mensen. Dit is in het kort een omschrijving van deze dag.
In Den Haag is een jubileumtocht georganiseerd t.b.v. het 100-jarig bestaan van de KNBLO. Het leek mij wel leuk deze eens te beleven, en had daarom verschillende mensen van het forum gesproken waaronder Ardie en Marina die ook van de partij waren.
Ardie ontmoette ik in de trein richting Den Haag waar wij in een lange rij terecht kwamen om in te schrijven. Slecht georganiseerd, het duurde lang. De dame aan de balie was ook in de kroten want ik kreeg teveel geld terug. Daar kwam ik later pas achter........
Wij vertrokken daarom pas om 9.15.De route is duidelijk aangegeven, door pijlen van de KNBLO en krijtpijlen.. Op de routebeschrijving het aantal meters dat gelopen moet worden en een beschrijving van de omgeving. Zoals Huis ten Bosch en Kasteel Wittenburg.
Na 4 km was er al een rust gepland in restaurant Van der Valk maar die liepen we voorbij. Na drie kwartier wandelen hebben wij nog geen behoefte aan rust.
De landgoederen route is erg mooi, ik kijk hier mijn ogen uit!
We lopen over het landgoed Rust en Vreugd, het landgoed Wiltzanck en ook nog het landgoed Backershagen.
Na 13 km ben ik toe aan een bakkie koffie en de rust is vlakbij maar wij gaan bij het paviljoen Zonnehof zitten, daar is in ieder geval plaats. De koffie was niet te drinken maar het was wel even lekker bijkomen. Even later zien we Marina voorbij komen, zij was iets later gestart en roepen haar erbij te komen zitten. Na een goed half uur (eigenlijk iets te lang gezeten) gingen we weer op pad richting de duinen.
Hier is het erg druk met fietsers, wij lopen op het fietspad en dat ontlokt soms gemopper van fietsers want wij lopen "in de weg". Als er geen voetpad is, mogen wij als voetgangers gebruik maken van het fietspad dus waarom dat gemopper? Wij liepen aan de goede kant.
Op bijna 21 km zit het rustpunt boerderij Meijendel. Hier zaten we ook met de Zeemansloop. De koffie was heerlijk hier! En duurde niet zo lang.
Na de rust lopen we nog een klein stukje door de duinen richting Waalsdorpervlakte. Hier is morgen de Dodenherdenking, we kunnen eventueel richting monument lopen maar daar zien we vanaf. We vervolgen de route, die best pittig is door het vele stijgen en dalen. Wij zingen daarom vaak de "bananensong": 1 banana, 2 banana, 3 banana, 4 banana, één! twee! drie! vier! En al zingend bedwingen wij de toch soms wel stijle heuvels.
Nog vier kilometer door de bebouwde kom en daar zien we dan toch eindelijk de finish! Ik ben nu echt toe aan even zitten. Het is inmiddels 16.15 en hiermee komt een einde aan een hele mooie wandeltocht. We gaan er even bij zitten want Trudie zit al even te wachten, even later komen Jannie, Joop en Bertus er ook bij zitten. Na een tijdje vertrekken we richting station dat maar een klein stukje verwijderd is van de startlocatie.
Wel jammer dat ik net de trein miste naar Schiedam maar ik kan met Ardie doorreizen naar Rotterdam Centraal waar ik de metro pak richting Spijkenisse.
Om 6 uur ben ik thuis.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat gek dat deze jubileumtocht zo slecht georganiseerd was. Maar zo te lezen was het wel een hele mooie tocht.