Totaal aantal pageviews

zondag, april 06, 2008

Keukenhoftocht 5-4-08 - 30 km


Vandaag ga ik de bloemetjes buiten zetten! Eh......dat wil zeggen ik ga de Keukenhoftocht doen. Ik ben nog nooit die richting op geweest en ben zeer nieuwsgierig naar dit fenomeen. Je krijgt voor de prijs van deze wandeltocht een toegangskaartje dus dat is snel verdiend.
Met Hennie van het W4W forum heb ik bij station Schiedam afgesproken en met zijn tweeen vertrekken wij richting de bollen. Helaas regent het flink! Onderweg krijg ik een telefoontje van Marina dat zij op ons wil wachten omdat zij niet alleen wil lopen, en dat vind ik prima, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Bij de firma Bakker, de startlokatie, is het best nog druk. En meteen naast onze auto parkeert Joop zijn auto. Dat is ook toevallig. Gelijk even kennis gemaakt .Wij schrijven ons in voor de 30 km en gaan op pad. Joop blijft nog even om koffie te drinken. Meteen maar de poncho's tevoorschijn gehaald, het druppelt nog wat. Dat gaat over in gestage regen dus leve de poncho's! Jammer, nu kan ik niet echt genieten van de omgeving.

De bollenvelden staan mooi in bloei en af en toe ruik je ze ook echt.

Na 8,5 km komen we bij de eerste rust, het Panneland, waar we een aantal leden van het forum tegenkomen. Gezamenlijk drinken we een lekker bakkie cappuccino. De regen is inmiddels opgehouden en zelfs het zonnetje probeert door te breken.

Helaas heb ik geen goede schoenen aan en mijn voeten doen behoorlijk zeer. Gelukkig heeft Hennie tape bij zich en zij maakt bij mij een nieuwe voet. En voor we het weten komen we weer bij de volgende rust, cafe de Ruigenhoek. Daar zien we Syl en Bianca. Net voordat we bij de rust waren belde het ziekenhuis Amphia over mijn vader. Ik schrok wel maar gelukkig geen naar bericht, hij moet in ieder geval tot maandag daar blijven.

Na de rust gaan we een mooi natuurgebied in, Langeveld. Dit is een duinengebied en erg mooi en rustig.

De derde rust is op een camping Sollasi en het restaurant Invitation schijnt erg lekkere soep te serveren. Wij nemen daar de tijd niet voor, want we willen op tijd in de Keukenhof aankomen.
We zitten lekker buiten in het zonnetje uit te puffen en kijken uit op een prachtig meer, het Como meer. Echt waar en we zitten niet in Italie!

Dreigende luchten zien we verschijnen als het weer tijd is om te vertrekking richting Keukenhof. Henny is ervandoor gegaan met Ben (hij heeft een flink tempo) en Marina en ik lopen al babbelend richting een aparte ingang voor de wandelaars. Het is er ontzettend druk met Japanners, Fransen, Duitsers en andere mensen van verschillende nationaliteiten. Busladingen vol!

Jammer van de regen, anders had ik meer foto's genomen. Laverend tussen de paraplu's lopen we de uitgestippelde route door de Keukenhof. Bij de hoofdingang gaan we er weer uit en dan is het nog maar een klein eindje naar de firma Bakker.

Daar aangekomen zien we Joop met twee bossen tulpen. Een groepje W4W-ers zien we net vertrekken en wij ploffen neer nadat we ons afgemeld hebben. Er was nog even en paniekmomentje: mijn fototoestel was ik kwijt! Marina: "Ligt 'ie niet onder je pet?" Onder mijn pet? En ja hoor, daar lag 'ie! Pfffff.......

Rond half 5 keerden we huiswaarts, nadat we alledrie een bosje tulpen gescoord hebben.
Dit was een mooie tocht, weer eens wat anders maar wel veel lange rechte einden!
Bezoek ook mijn gastenboek eens! Bij de "links" gastenboek aanklikken.


Geen opmerkingen: