Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 09, 2007

Trainingstocht 35 km RWV

Wandelvrienden Arie en Carla uit Dordrecht
Zou het droog blijven?
Wandelen langs de Bergs Plas

Ardie van W4W ontmoet
Even de voetjes poederen! En rek- en strek oefeningen.

Met mijn Dortsche wandelvrienden Carla en Arie ga ik vandaag de RWV trainingstocht lopen van 35 km. Ik had vorige week reclame gemaakt voor deze tocht, bekend om zijn goede verzorging en mooie route. We ontmoeten elkaar in de kantine van WION waar het al behoorlijk druk is om 7.30 uur. De grote groep wandelaars die 55 km lopen gaan al op pad. Na het inschrijven vertrekken wij om 7.45 uur. Het is een somber weertje, mistig en klam.

We gaan eerst een stukje door Ommoord om vervolgens uit te komen bij de Bergse Plas. Carla en Arie waren verbaasd over zoveel moois in hartje Rotterdam. Het is ook heel mooi hier maar ik weet niet beter. Dit pad heb ik al vaker bewandeld bij verschillende tochten.
Arie is gek op bruggetjes, en staat daarom regelmatig stil om een fotootje te nemen. Nou, hij kan zijn hart ophalen, we komen straks nog veeeeeeeeel meer bruggetjes tegen!

Na bijna twee uur gewandeld te hebben arriveren we bij de eerste wagenrust. Er staan genoeg bankjes dus wij ploffen daarop neer. Ik neem een bakje koffie en krijg een koek van Ben aangeboden. Mmmm....dat gaat er in en dat kikkert ook op! Een beetje suiker doet wonderen.

De trainer van Carla en Arie loopt ook mee maar hij, Antoine, gaat voor de 55 km. Af en toe splitst te route van 35 met de 55 en komen we elkaar tegen.
Bij de tweede verzorgingspost kan ik gelukkig een sanitaire stop maken, al was het toiletje niet echt fris, ik maakte er dankbaar gebruik van!
Heel grappig vond ik dat Ardie van W4W naast me kwam zitten. Ik herkende haar aan de paarse veters van Sunny en waagde een gokje: "Ben jij soms Ardie?" Ja! Ze kijkt me verbaasd aan, want mijn haarkleur is ietsje anders (rood) dus ze herkende me niet een-twee-drie. Zij heeft voor de 55 km route gekozen en gaat daarom weer snel op pad met haar loopmaatje voor die dag.
Wij nemen de tijd en na een bekertje fris vervolgen wij de route. Maar....na de pauze zijn we blijkbaar een beetje suf geworden, we lopen verkeerd! En dat komt niet door de bepijling, we lopen de pijl onopgemerkt voorbij! Nou ja, een paar extra metertjes kan geen kwaad toch?

De teller staat op 18 km dus we gaan weer vrolijk op pad. We komen ook langs het vliegveld Zestienhoven en als wij er langs lopen stijgt net een klein vliegtuigje op. Arie staat er even bij stil om een foto te maken, hij vindt het spectaculair. Ik vind dit niet zo'n prettig pad om over te lopen, heel onregelmatig van structuur, is niet goed voor mijn voetjes. Gelukkig komt daar ook weer een eind aan en komen we op beter begaanbare paden. De route is zoals altijd verrassend, want nu komen we in een prachtig stukje Rotterdam, het Lage Bergse bos. Arie en ik lopen ons te verheugen op een kopje cappucino want het restaurant waar we kunnen rusten komt ras dichterbij. En ja hoor, daar is t 'ie weer, we komen Antoine ook weer tegen en Carla loopt een stukje met hem mee. We zijn haar gelijk kwijt want ze neemt automatisch het tempo van Antoine aan en gaat er als een speer vandoor!

Intussen arriveren wij in het Hoekse Hout en ploffen op de stoeltjes. Arie heeft lekkere koeken in zijn tas en daar wil hij vanaf dus vooruit, een flinke koek bij de koffie genomen. Hier knapt een mens van op!
Antoine neemt de benen weer want hij moet nog een eindje, wij zitten nu op 25 km en blijven nog even genieten van de rust. Carla voert een paar haantjes die op de kruimeltjes afkomen van de koeken van Arie. Grappig: kippen en haantjes die loslopen bij een restaurant.

We komen langs de golfbaan van Rotterdam, die mogen we doorkruisen. Maar we moeten daarvoor een flinke heuvel bedwingen en dat valt niet mee! Bij het eerstvolgende bankje ga ik even mijn voeten poederen. Terwijl ik daarmee bezig ben, komen er een paar yuppies een ballletje slaan. Wij zitten lekker te kletsen maar dat mocht niet, de dame die daarbij was maande ons tot stilte tijdens het afslaan. Nou jaaaaa, wat een toeeeeeeestanden! Achteraf lagen we in een deuk om zoveel snobbisme.
Bij de volgende verzorgingspost mogen we genieten van een bakje fruit, gelukkig dat we even eerder op een bankje gezeten hebben want hier was geen plek.

Snel vervolgen wij de route weer, het ziet er een beetje dreigend uit, zou het dan toch gaan onweren? We moeten nog ongeveer 6 km.
Bij de kinderboerderij "De Blijde Wei" nemen we een sanitaire stop en gaan snel weer verder. Nu heb ik het eventjes gehad, mijn voeten doen weer zeer en ik verlang naar het einde van de tocht. Ik weet dat het niet ver meer is maar voor mijn gevoel duurt het nog "eeuwen" voor we uiteindelijk om 16.30 uur ons kunnen afmelden.
Zeer voldaan over de schitterende tocht ploffen we neer. Na een heerlijk ijsje gaan we 1700 uur richting onze beider woonplaats.
De foto's zijn door Arie gemaakt.

35.93 km
2804.7 kcal
48559 stappen



create your own slideshow

Schrijf een reactie in mijn nieuwe gastenboek! Rechts tussen de links moet je klikken naar "Gastenboek"

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoe krijg jij het voor elkaar om zo snel zo'n leuk verhaal te plaatsen. Heel knap Ineke. Ik zit werkelijk nog helemaal bij te komen en jij gaat daar als een razende reporeter te keer. We hopen zeker nog vele keren met zo'n spontane vrouw als jij wandeltochten te maken.

Arie