Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 16, 2007

Kippenloop 2007

In de duinen van Katwijk...... is het goed wandelen!
Vandaag wordt er een wandeling georganiseerd ten bate van het KWF, om geld op te halen voor het fonds. Natuurlijk doe ik mee en de Bende van Dordrecht gaat ook mee.
Ik word opgehaald door Arie, die zo lief is om helemaal naar Hoogvliet te rijden zodat ik met hen mee kan lopen. Perfect geregeld zo!
Anja, Liesbeth, Marjolein, Marja, Hans en Adri zijn ook van de partij.
Zo gezegd zo gedaan, na ingeschreven te hebben, de nodige toiletbezoeken en bakkies koffie gaan we op pad. De weersverwachting was niet zo best, onweer werd er voorspeld. Nou tot nu toe is daar niets van te merken hoewel er af en toe dreigende wolken verschijnen.

De tocht begint met een lusje door de duinen om zo op de boulevard van Katwijk aan te komen. Na de eerste stempelpost moeten we een heel stuk over het strand. Pittig hoor, er staat een straffe wind en het is hoog water. Af en toe moet je zelfs een golf ontwijken om geen natte voeten te krijgen. Ik loop een eind met Marjolein op. Eindelijk zien we het eindpunt verschijnen en gaan we cappucino drinken. Mijn voeten even nagekeken: ja hoor daar zijn ze weer!! Blaren. Houdt het dan nooit op? Dat is flink pech hebben maar niets aan te doen, we buffelen gewoon weer verder.

Nu volgt er werkelijk een prachtige route door de duinen van Katwijk. Slingerpaadjes, heuveltjes op en af, zelfs een bruggetje (hij doet het weer Anja!) Wij lopen te genieten. Dan komen we bij een stempelpost waar kippepootjes worden uitgedeeld. Wat een superverzorging! Zelfs bananen en een yoghurtdrankje kan je zo meenemen. Hier eten we even onze bammetjes op want daar zijn we wel aan toe!

Na deze break gaan we een heel lang stuk langs de weg om vervolgens weer in de duinen te eindigen. De wolken boven ons krijgen een donkere kleur en worden alsmaar donkerder! En ja hoor, de eerste spetters komen naar beneden. En dan komen ook de regenponcho's tevoorschijn. Gelukkig duurt het buitje niet lang en de boulevard van Katwijk is ook al in zicht. Nog maar een klein stukje en dan lekker kibbeling eten. Anja staat voor Hans en mij in de rij en ik neem even plaats op een muurtje. Ik heb mijn visjes nog niet koud in de hand en dan begint het me toch te plenzen! We rennen met z'n allen naar de tent en kunnen gelukkig daar schuilen voor de hoosbui.

Liesbeth heeft nog een "leuk" onderonsje met twee rokers, zij verzoekt hen vriendelijk dit niet te doen in een volle tent. Stelletje barbaren! Maar nee hoor, dit verzoek word niet ter harte genomen. Ze krijgt zelfs een sneer: ga zelf maar buiten staan. Nou ja zeg! Wat een dom antwoord.

Behalve dit kleine incidentje is de dag perfect verlopen: mooie route, leuke mensen en weer een ervaring rijker (niet meer wandelen op hardloopschoenen, hahaha!)
Het klaart een beetje op en wij besluiten terug te lopen naar de parkeerplaats. Dit is nog een flink eind en gelukkig komt de pendelbus er net aan als we bij de halte staan. Pff...een volgeladen bus gaat richting beginpunt.

Ik heb niet zo op de tijden gelet en weet daarom niet meer hoe laat we ongeveer weggingen, ik was in ieder geval om 1700 uur weer thuis.
Dit was een superdag, echt eentje om met een glimlach op terug te kijken. Deze wandeltocht ga ik zeker weer eens doen.
Helaas waren de medailles op maar daarvoor in de plaats hebben we een leuk t-shirt gekregen van de Kippenloop 2007.

Schrijf je ook iets in mijn gastenboek? Deze staat rechts tussen de links.

24.88 km
19420 kcal
33622 stappen

Foto's.....................zie onder

Hier waren kippenpootjes
Hier een lekkere kop kippensoep
Een fotomomentje.....zie je de dreigende wolken?
Bij de start een bakkie koffie (ik niet want dan moet ik zo snel plassen!)
Een appel gekregen bij een stempelpost
Goede bewegwijzering! Wij liepen de gele route
Posted by Picasa
De bende van Dordrecht

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ineke
Lekker hé?? De Duienen zijn hier altijd mooi!! Zeg, ik heb een bikini voor Lindag gewonnen. Als het goed is, komt hij vanzelf naar jullie toe!!
Groetjes Joke
p.s.wil je er meer winnen?? Kijk op www.nivea.nl