Totaal aantal pageviews

zondag, juni 03, 2007

BIWANTO 2 juni

BIWANTO staat voor Binnenmaaswandeltocht.
Zaterdag 2 juni, het is schitterend wandelweer en ik vertrek samen met Hans naar Mijnsheerenland. Hans zet me daar dan af omdat hij de auto vandaag nodig heeft. Het is nog een beetje zoeken maar uiteindelijk vinden we de ingang van het startbureau. Ik schrijf mij in voor 40 km en ga om 8.15 op pad. De routebeschrijving stond op 3/4 A-4tje dus ik vrees het ergste: lange, rechte wegen!

En ja hoor, we zijn het parkje nog niet uit of daar begint het: elle lange, rechte polderwegen, links rechts voor en achter alleen maar weilanden. Saai!!!!!!!
Tot overmaat van ramp blijkt er ook een "voetpad" van kiezelstenen, volgens mij wel 4 km lang. Dat loopt niet fijn.....................
Nou ja , ik heb mijn walkman op en stamp lekker door tot de eerste rust op 13 km.

De koffie is gratis en heel lekker en ik plof neer aan een tafeltje waar Carla en Arie ook zitten. Ik raak met hen in gesprek en later kom ik ze weer tegen en lopen gezellig samen verder. We blijken veel gemeenschappelijk te hebben en kletsen er lustig op los! Zij zijn lid van een wandelvereniging, Sportief wandelen van de atletiekvereniging Parthenon in Dordrecht. Arie heeft een website gemaakt:
www.wijwandelengraag.nl en ik beloof een kijkje te nemen.

Na weer zeer veel rechte saaie wegen bewandeld te hebben, komen we op de tweede koffiepost op 21 km. Daar is de koffie wederom gratis en water kan ook getapt worden. Even later zie ik Peter B van W4W voorbij stuiven, maar hij gaat snel weer verder. Er hangt een leuk bordje in de koffiehoek: "Je moeder werkt hier niet, ruim je rommel op!". Het is inmiddels 13.00 uur en wij vervolgen de weg tot de volgende rust bij het Veerhuis op 29.8 km Leuk gesitueerd aan een haventje, wij ploffen neer op een bankje aan het water. Heerlijk! Ik zou hier wel de rest van de middag willen blijven zitten maar ja, we moeten nog 10 km verder buffelen. Mijn voeten hebben het gehad, ik doe mijn zooltjes uit. Ik vind het nu niet leuk meer. Gelukkig helpen Arie en Carla mij over de dip heen.

We komen langs de Suikerunie en Carla verteld dat ze hier eens gefietst heeft en dat ze nog weet dat de weg errug lang en saai was! Dat beloofd wat....................
Ze heeft gelijk: in de verte zien we Barendrecht liggen en we lopen langs een lange, lange dijk. We komen geen wandelaars meer tegen en we denken dan ook de laatste te zijn.
Volgens de routebeschrijving zou er een toilet zijn in Nettorama en daar gaan wij dan ook op af. Het toilet is niet fris maar ja, het water moet bijgevuld worden en een sanitaire stop is echt nodig.

Op de Blaakse dijk nemen we nog eventjes 5 minuten plaats op een hekje, want het is toch wel erg warm en de vermoeidheid slaat toe. Daar komen we twee wandelaars tegen die ons gerust stellen: het is nu niet ver meer hoor......!

Dat hadden ze beter niet kunnen zeggen want het einde lijkt maar niet in zicht te komen. We lopen langs het huis van Gerard Cox en we zijn in de buurt van Herma en Dick. Nu ik weet waar we zitten, zinkt de moed in mijn schoenen. Het is nog minstens drie kwartier! En het is al 17.00 uur. Bij de Binnenmaas komen we drie wandelaars tegen die in de auto al op weg naar huis zijn, ze toeteren en blijken wandelvrienden van Carla en Arie te zijn. Nog even bijgekletst, kennis gemaakt en op weg naar de finish!! Poepoe wat een tocht!

Om 17.45 uur precies belde Hans dat hij er was, ik zat net uit te hijgen op het veldje.
Deze tocht gaat in de boeken als een zeeeeeeeeeeeeeeer saaie tocht, die ik niet snel meer zal lopen. De verzorging was goed, de route goed gepijld dat wel. Toch nog iets positiefs!

43,42 km
3389 Kcal
58.686 stappen

Schrijf ook iets in mijn gastenboek.





create your own slideshow

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Ien
Dat zijn inderdaad lange saaie wegeetjes. Die meot je echt samen met andere lopen, kan je nog een beetje kletsen. Als het wat minder warm, loopt het toch wel wat fijner vind ik.
Groetjes Joke.
p.s.ik snap het wel dat Rob het naar zijn zin heeft!!! ;)

Anoniem zei

Goed gedaan hoor! Ik heb een rare afwijking, ik hou van lange saaie rchte stukken. ik ben namelijk zo'n oen als het om route beschrijvingen gaat en dus moet ik super opletten om niet verkeerd te lopen, dus geef mij maar lange einden, dan kan ik lekker doorstappen en mijn gedachten ver weg laten gaan zonder dat ik daardoor verdwaal :-)

Anoniem zei

Hallo Ineke,
Wat leuk om al die foto's te zien! Wij hebben 8 jaar in de Hoekse Waard gewoond (maar nu alweer ruim 8 jaar in Gelderland) dus heel leuk om die plaatjes weer eens te zien!
Groetjes Heidi (run4fun)