Totaal aantal pageviews

zondag, april 01, 2007

Enkeltje Oostvoorne 31 maart '07

Molen en kerk in Geervliet

De brug over het haventje van Heenvliet


Eindeloos lange weg richting Zwarte Waal
Soms zijn de plannen die je maakt niet uitvoerbaar. Of je vind het te ver, of het openbaar vervoer is niet ideaal of je bent gewoon te lui om op te staan want voor wandeltochten moet je doorgaans vroeg opstaan.
Vandaag was dat laatste nu het geval! Mijn eerste plan was naar Lisse te gaan met de trein. Maar dan zou ik om 7.00 uur al in de trein moeten zitten! Laat maar...
Toen viel mijn oog op een foldertje in de lectuurmand over een tocht in Naaldwijk. Even bij 9292OV gekeken, de bussen daarheen gaan maar één keer per uur! Als je de bus mist dan zit je (te wachten!) Laat dus maar.
Hans zou vandaag gaan klussen bij een goede vriendin in Oostvoorne, het zou mooi weer worden. Toen de wekker om 6 uur ging dacht ik: laat maar......
Ik ga wel naar Oostvoorne wandelen.
Ik had al eens een route uitgestippeld op Zuidholland-zuid.nl, daar kan je fietsroutes uitzetten. Wat je kan fietsen kan je ook wandelen. Zo gezegd zo gedaan, mijn spullen ingepakt, mijn voeten ingetaped en gaan met die banaan. Natuurlijk eerst uitgebreid de krant gelezen, ontbijten en koffie drinken!
Hans stond daarna in de startblokken en samen gingen we weg, hij met de auto en ik met de benenwagen. Ik vertrok om 10.20 uur
Ik moest natuurlijk weer snel plassen, al was ik voordat ik wegging nog gegaan maar ja, de koffie hè? Die wilde eruit. Ik wist dat McDonalds bij Geervliet open was en snel daarheen gelopen. Nog even een jus d'orange gekocht en weer verder. Langs de Groene Kruisweg lopen is vreselijk saai dus bij Geervliet ging ik het dorp in, de route gaf dat ook aan. Een leuk dorp, geen mens te bekennen, heel rustig daar. Een molen en een kerk op de kiek genomen.
Als snel verliet ik Geervliet om richting Heenvliet te lopen. Die dorpjes liggen vlak na elkaar. Ook zo rustig daar! Na Heenvliet komt een ellenlange weg langs een grote waterplas, de naam ben ik even kwijt. Na die waterplas komt Zwarte Waal en daar ben ik even op een bankje gaan zitten, ik had inmiddels twee uur gelopen en had honger. Ook zeer rustig daar maar ik zat op een kruispunt waar "veel" verkeer langs kwam. De wegwijzer gaf aan Brielle naar links én naar rechts, huh??
Maar even gevraagd hoe dat zat. Naar rechts is ook richting Brielle maar dan loop je langs de Oude Maas, zei een dame die haar hondjes uitliet. Naar links ga je naar de Groene Kruisweg en dan is het almaar rechtuit. Bent u op de fiets? Nee lopend! Nou meid, succes ermee. Ze gaf nog een tip om parallel langs de Groene Kruisweg te gaan lopen, dat is gezelliger. Dat deed ik ook.
Ik kreeg nog even de schrik onderweg: ik dacht dat ik mijn mobiel verloren had, maar na het fotograferen heb ik het toestel in het zakje met mijn mobiel gedaan, onbewust. Pff.... gelukkig maar!
De weg naar Brielle was ook superlang en vrij saai. In Brielle aangekomen ging ik op een bankje tegenover het verpleeghuis Plantage zitten. Mijn voeten en benen deden behoorlijk zeer! Na een inspectie zag ik geen blaren maar ik heb ze wel even aan de lucht laten drogen. Mmm...lekker..... Het was inmiddels bijna twee uur geworden en ik dacht dat ik nog zo'n zeven kilometer voor de boeg had.
Na Brielle kom je al gauw in het gehucht Tinte, waar mijn vriendin haar paard heeft gestald. Daar kwam ik ook langs, nog even gekeken of ik haar dochter zou zien maar zag niemand. Na Tinte komt dan eindelijk Oostvoorne maar wat een superlange, rechte weg! Supersaai. Even was ik bang dat ik verkeerd liep, want de routebeschrijving gaf aan dat ik over een brug moest in Tinte, maar geen brug gezien. Wel de straat waar ik in moest: de rietdijk. Die eindigd in Oostvoorne, ik was er bijna!
Om 15.20 kwam ik dan eindelijk aan! Mijn stappenteller deed het weer niet goed maar voor mijn gevoel heb ik 40 km gelopen! De routebeschrijving gaf 21 km aan.
Thuis aangekomen zag ik dat ik een bloedblaartje op mijn linkerteen had. Weer een nieuwe plek.
Ik heb het later nog even nagemeten op map24.nl, de afstand was precies 22,3 km.
Teken je ook mijn gastenboek?

Geen opmerkingen: