Totaal aantal pageviews

zondag, april 22, 2007

Bloesemtocht 21 april 2007

Echte bloesem......nu wel
Finish 17.35......
Lisette onderweg......

Op zaterdag 21 april stond de Bloesemtocht gepland. Lisette en ik hadden een kaartje via internet gekocht en zouden met de trein naar Geldermalsen gaan.
Onderweg naar het Centraal Station belde Lisette dat ze net de trein had gemist, en ik ging daarom maar naar de stationsrestauratie en nam een lekker bakkie koffie.
Lisette kwam een half uurtje later aan.

In de trein zaten we naast een dametje die honderduit zat te kletsen tegen ons, erg gezellig. Ze vertelde dat ze 16 keer de Vierdaagse had gelopen en pas begon toen ze 55 jaar was. Wij gingen rekenen en kwamen op een aardige leeftijd. Lisette vroeg:"Hoe oud bent u dan, als ik vragen mag?" Ze bleek 77 jaar te zijn! Zo zie je maar, wandelen maakt jong. Ik dacht dat ze pas 60 jaar was.

In Dordrecht moesten we overstappen op de trein naar Geldermalsen en daar kwamen we om half 10 aan. We liepen de mensenmassa achterna, tjonge wat een hoop volk. Het was dan ook prachtig wandelweer!

In de hal konden wij rechtstreeks naar de balie "aanmeldingen via internet" waar het gelukkig niet druk was. Dat was wel andere koek aan de andere balie, het zag zwart van de mensen! Dus voortaan via internet bestellen, veel makkelijker.

Om precies 10.05 vertrokken wij richting de Linge. Net zoals vorig jaar kregen we een appel (of peer) aangereikt bij de start. Het was erg druk, net zoals in Nijmegen. En er hing een gemoedelijke sfeer. Overal bloesem, alleen de paden tussen de boomgaarden waren erg droog en hobbelig, niet zo goed voor voetjes en knieën!

Na ongeveer twee uur wandelen waren we toe aan een pauze om de noodzakelijke broodjes op te eten. Wat is dat een crime, elke keer weer. Ik kan geen brood eten tijdens wandeltochten maar ja, je hebt wel energie nodig.

Een half uur later, nadat ik mijn voeten gepoederd had (er lagen weer blaren op de loer!) gingen we verfrist op weg.Lisette moest erg nodig dus bij de eerstvolgende rustplaats zochten we toiletten op. Hier hadden we vorig jaar geluncht met Michelle en Evelien. Na ongeveer tien minuten konden we onze weg weer vervolgen.

Bij rustpost Frutera hadden we er weer ruim twee uur opzitten en daarom gingen we eventjes uitpuffen op een bankje. Ook daar was het gezellig druk, en er speelde een fanfare. Bij navraag bleek dat we nog ongeveer 8 km moesten wandelen. Op mijn tellertje stond 21 km!! Net als vorig jaar. Lisette begon weer aardig last te krijgen van haar knieën omdat veel paden erg onregelmatig waren. Het laatste stuk gaat door - weer- een boomgaard!

Maar om 17.30 kwam het eindpunt in zicht, en na een foto gemaakt te hebben van de reusachtige voet bij de ingang, gingen we richting bankjes, want het was best een pittig tocht! In de hal was het erg druk en er speelde ook weer een band. Er waren zelfs mensen die de polonaise liepen! Nou daar moesten wij niet aan denken! Op mijn tellertje stond dus wéér 29 km! En gezien de tijd die we erover gedaan hebben denk ik dat dit toch de afstand is en niet 25 km.

De trein naar Dordrecht vertrok om 17.39 en om half 8 was ik weer thuis, en wéér twee flinke blaren rijker! Ondanks dit ongemak hebben we toch een gezellige dag gehad.

Hier staan nog meer foto's van vandaag: http://www.mijnalbum.nl/Album=SFFF6I74

Teken je ook mijn gastenboek?














Visit My Photos - 10 Pics




My Album







4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Ineke,
Complimenten hoor voor het wandelen. Enorme bewondering voor jou en je wandelmaatjes! In je verslag lees je de passie voor het lopen, waardoor zelfs ik (zo onsportief als wat) bijna gemotiveerd word om aan wandeltochten mee te doen. Ga zo door zou ik zeggen en echt complimenten voor de geleverde prestaties!
Groeten Ruud van het CIZ.

Sunny zei

He Ineke, als je geen boterhammen weg kunt krijgen, probeer je toch lekker iets anders wat ook veel energie geeft. Lekker mueslireepje, Liga continue koekjes, krentebolletje, sultana's of Evergreen. Waarom zou je jezelf pijnigen met brood als gebleken is dat dat niet lukt?!

Enneh, niets lekkerders dan een polonaise om de beenspieren weer een beetje soepel te krijgen! Probeer het eens, hoe onlogisch het ook lijkt!

Groetjes
Sunny

Anoniem zei

Hoi Ineke
Het geheim van die fotoreeks is dat je het in html moet zetten. Dus kopieëren, dan je log in de html stand, en dan plakken.
succes!!
Groetjes Joke

Anoniem zei

Hoi Ineke
Deze schrijfster kende ik eigenlijk niet, had het boek gewonnen. Ik zal het voor je bewaren!
Groetjes Joke