Totaal aantal pageviews

zaterdag, maart 24, 2007

RET wandeldag 24 maart '07

De eerst molen onderweg

Geintje?
Ja hoor! Ga maar liggen op die vuile matras
Posted by Picasa
De Prinsenmolen in zicht
Er zijn van die tochten waar niet zoveel over te vertellen valt. Zoiets als deze eigenlijk. Wel leuk, beetje lange saaie wegen en ik heb Rotterdam nu wel zo'n beetje gezien.
Het weer was ook niet om naar huis te schrijven, erg guur!
De wandeling begon bij de remise van de RET in hartje Rotterdam. Ik was er nog nooit geweest maar ik reed er in een keer naartoe.
Ik schreef me in voor de 25 en ging op pad. Met als gezelschap mijn MP3speler want ik ging alleen. Het was 9.00 uur.
De eerste rust na 10 km was bij het eetcafe "Naar boven", bij een nieuw aan te leggen NS station van Berkel en Rodenrijs. Hier was het druk, de koffie duur en er was maar een wc! Ik was weer snel vertrokken.
Nu weet ik dat er een hoop sportcomplexen zijn in Rotterdam, ik kwam er in ieder geval veel tegen. We gaan weer richting Schiebroek en na ongeveer 10 km is er een rust in een jawel: weer een cafe. Omdat ik geen zin had om in de rook te gaan zitten,maar wel een sanitaire stop nodig had ben ik even naar binnen gegaan. Bij de uitgang stonden gratis wandelappels. Dat kon in wel waarderen en heb hem opgegeten op een bankje langs de weg. Het was toch wel koud en koelde snel af en daarom ging ik weer snel op pad richting de finish.
He he, eindelijk zag ik dat we richting Kleiweg gingen, na een rondje rond de Bergse Achterplas waar ik al een aantal keren rond ben gelopen.
En die Kleiweg is lang!! Ik kreeg een dejavu want dat was net als in Nijmegen: denk je dat je er bent moet je nog een flink eind. Ik had het helemaal gehad want mijn voeten deden weer als vanouds heel erg zeer!
Na afgemeld te hebben kreeg ik nog een snoeperijtje ivm een jubilaris die trakteerde omdat hij 50 jaar lid was van de RET sportvereniging. Na een bekertje koffie a 50 centjes ging ik weer huiswaarts. Gelukkig stond mijn auto dichtbij, ik liep niet echt soepel meer! Ik was om 15.00 uur thuis.
Teken je ook mijn gastenboek?

Geen opmerkingen: