Totaal aantal pageviews

zondag, februari 25, 2007

Zomaar een wandelingetje 25-02

Het is alweer een tijdje geleden dat ik in en rond Spijkenisse gelopen heb.
Vandaag had ik zin in een eigen bedachte route, ik zou wel zien waar ik uitkwam.

Ik besloot richting Simonshaven te lopen. Vanuit ons huis zit je zo in de polder. Het waait behoorlijk vandaag! Ik heb een flink stuk wind tegen.
Toch is het nog een behoorlijk eind naar het Witte Kerkje, ik loop daar voorbij en ga weer terug langs de provinciale weg. Dit is een erg saai en lang stuk maar ach, ik heb de tijd en met een muziekje op gaat het wel. Dit stuk is ruim 3 km, dat weet ik omdat dit aangegeven staat op de weg.

Bij Hekelingen aangekomen loop ik over de Dorpsweg richting Waterland. Hier heb je een leuk parkje waar het ondanks het miezerige weer toch nog druk is met mensen die de hond uitlaten.

Zo kom ik uiteindelijk uit bij M-point, het fitnesscentrum van Waterland. Als ik daar voorbij loop kom ik op de dijk richting Schenkel. Ik begin het een beetje zat te worden, en besluit de oversteek te maken naar Groenewoud. Eigenlijk was ik van plan richting Hoogvliet te wandelen maar dit zou nog een heel eind betekenen, en ik zat al op bijna 9 km.

Het wandelpad door Groenewoud roept herinneringen op aan de Avondvierdaagse, dit is altijd het eindpunt en aan de hardlooptraining van Nike, die ik twee keer gedaan heb.

En zo kom ik in het Centrum terecht en is het nog maar een klein stukje naar huis. Het is ondertussen ook weer gaan regenen dus ik ben blij dat dit het laatste stukje is. Ik heb toch een flinke afstand afgelegd, 12.76 km, 18243 stappen en 1039,9 kcal verbrand.

Ik zou het leuk vinden als je iets in mijn gastenboek zet!

Geen opmerkingen: