Totaal aantal pageviews

vrijdag, mei 17, 2024

Trainen 3 bruggenloop 15 km



Vandaag, donderdag 16 mei, een vrije dag. Die gebruik ik om lekker te gaan wandelen. Bedoeling was naar Rotterdam en met de metro terug maar mijn bed lag té lekker!🤭

Dus tegen de middag wandelkleren aan, regenjas mee want je weet maar nooit, eten mee en meteen maar even een pakketje wegbrengen in het centrum. Nadat ik mijn pakketje afgegeven heb loop ik het centrum uit, richting de Spijkenisserbrug. Die is weer open voor alle verkeer nadat hij in vier weken tijd van nieuw asfalt is voorzien voor de auto’s. Het fietspad doen ze later maar dan in de nachten dus dan heb ik er geen last van.

Het begint nu serieus te regenen, ik denk: zal ik naar Rhoon lopen en daar de metro pakkken? Maar als ik voor de keuze sta: links of rechts ga ik toch richting de Botlekbrug. Ik ga een “drie-bruggenloop” doen. Eerste deze brug, dan de Botlekbrug en de Hartelbrug. In die volgorde.

Het park in Hoogvliet ruikt heerlijk en al snel ben ik bij de oprit naar de Botlek brug. Die is best lang! Ik kan een “olifantenpaadje” nemen wat sneller is maar dat durf ik toch niet aan, mij te steil! Als ik eindelijk boven kom moet ik langs werkzaamheden aan de brug, wát een herrie!!! Blij als ik er voorbij ben moet ik nu ook weer via een lange afrit naar het volgende fietspad. En hier weer een olifantenpaadje dat vaak gebruikt is, maar nu durf ik dat ook niet! Aan het eind zie ik een paar betonblokken waarop ik kan zitten en neem ik even een pauze voor mijn lunch. Het is inmiddels weer droog dus de regenjas kan ook weer ingepakt worden. Een opvouwbare jas van Mac-in-a-sac en hij bevalt goed! Ik heb er een leuk tasje voor gehaakt, in de Vierdaagsekleuren en die bevalt ook goed. Kijk, waar een training al niet goed voor is!



Ik ga weer op pad en vervolg het fietspad naar de oprit van de Hartelbrug. Die is best laaaang!! Ik loop langs het industriegebied en dat is nou niet bepaald leuk om langs te lopen maar oké. Ik ga hier ook weer met mezelf in conclaaf…..ga ik links terug naar het parkje in Noord en linea recta naar huis, of ga ik rechts naar de McDonalds voor een kopje koffie??? Ik kies voor het laatste want ik heb enorm trek in een heerlijke bak cappuccino voor weinig! ☕️

Als ik daar aankom, wat nog best lang duurde naar mijn gevoel maar niet vervelend om door het parkje te lopen, bestel ik koffie en ga er eens heerlijk voor zitten, het is inmiddels ook best warm geworden!


De laatste km’s door het industrie gebiedje Halfweg en door over het Mallepad, geniet ik van de lammetjes en de paardjes in de wei en ben ik in een half uur weer thuis. Mijn Fitbit geeft 13 km aan maar mijn horloge ging op “pauze” met de jas-wisseling. Ik heb weer genoten van mijn wandelingetje, op naar de volgende training! 

Geen opmerkingen: