Totaal aantal pageviews

vrijdag, december 06, 2019

SOP Putten 4-12-2019 / 25 km


Op een mooie woensdag rij ik mee met Ineke, naamgenootje van RS80, naar Putten. Daar start een wandeltocht georganiseerd door Ine de Vroom en Aalt Koopman van SOP (Samen Op Pad).
Ik rij gedeeltelijk mee omdat ik zelf eerst naar Gouda reis zodat we vanaf daar gezamenlijk naar Putten rijden. Zo gezegd zo gedaan, daar aangekomen melden we ons aan en dan is het wachten met een bakkie koffie (ik niet want dan moet ik weer te snel plassen) tot we gezamenlijk kunnen starten om 10 uur. Het is een groepswandeling dus alle deelnemers starten tegelijk, het zijn er vandaag 113! Best veel.....
Het is heerlijk helder weer maar wel erg fris, ik ben blij met mijn sjaal maar mijn muts blijft in mijn rugzak zitten die heb ik niet nodig vandaag. Wat ik wel mis is mijn pet want de zon staat erg laag en schijnt voortdurend in mijn ogen.
We lopen lekker over diverse klompenpaden, parken en heidevelden, bruggetjes en smalle graspaadjes tot we bij de eerste wagenrust zijn. Ina heeft goed haar best gedaan, want we worden getrakteerd op een “boterham”. Niet de echte maar een (dikke) plak cake met daarop boter crème en een plakje marsepein wat op worst lijkt. Erg lekker maar zeer machtig en een berg calorieën maar die loop ik er wel weer af. Er is ook voor ieder die wil een pakje drinken te krijgen. De rust is bij een monument voor WOII, een gedenkplaat voor 650 personen die meegevoerd zijn naar verschillende kampen nu 75 jaar geleden.
Na de rust lopen we wederom over klompenpaden, graspaden en door bosjes. Kortom, heel gevarieerd. En ik loop dan weer met de een en dan weer met de ander te kletsen. Het is fijn om gezamenlijk te wandelen omdat je nu niet op de pijlen hoeft te letten, dat doet de voorste wandelaar, meestal is dit de bedenker van de tocht.
We komen in de parktuin Oldenaller met daarin het mooie kasteel waar we omheen kunnen lopen. De fototoestellen maken overuren, het is een mooi rijksmonument. Sinds 1972 is het gekocht door Natuurmonumenten en in 1975 van binnen gerestaureerd.

Bij de binnen rust, “In de zoete inval”, kunnen we lekker even bijkomen met een soepje in mijn geval en Ineke neemt een broodje kroket. Er kan zelfs buiten gezeten worden, het zonnetje schijnt lekker maar wij kiezen ervoor binnen te zitten.
Als het einde van de rusttijd aanbreekt klinkt er een fluitje: nog vijf minuten! wordt er geroepen. De rusten zijn altijd precies uitgekiend, we moeten rond vier uur binnen zijn.

Als iedereen weer buiten staat kunnen we met z'n allen vertrekken om de volgende kilometers te maken. Door mooi natuurgebied en op ongeveer 20 km komen we aan in Putten waar nog een tweede wagenrust is met een bakje pepernoten en een frisje, wat lekker! Het laatste stukje van de route gaat door het plaatsje Putten om vervolgens weer aan te komen bij de start locatie De Deel.
Het is precies 16.00 uur en ik krijg van Ben nog een uitleg over de Health app van Samsung, leuk!
Ik hoef mij niet af te melden want een stempel en plaatje heb ik al. We drinken nog een bakkie en rijden daarna naar huis. Ik rij mee tot Pijnacker en vanaf het metro station aldaar naar huis. Na ruim 12 uur onderweg te zijn geweest stap ik over de drempel, moe maar voldaan. Het was een leuke en gezellige wandeldag! Bedankt Ine en Aalt voor de verzorging ervan!
Ik heb weinig foto’s gemaakt maar hier is de link van Ineke, zij heeft veel foto’s gemaakt.
klik hier

Geen opmerkingen: