Totaal aantal pageviews

zondag, december 01, 2019

RWV Winterserie deel 3 / 1-12-2019 / 10 km



Op de dag waarop de meteorologische winter begint gaan Hans en ik naar Kralingen om daar de derde editie van de Winterserie te lopen die de RWV in het Kralingse bos heeft uitgezet. Het is heerlijk buiten, wel ijzig koud maar omdat het bijna windstil is goed te doen. Het is soms oppassen met lopen omdat het op sommige plaatsen best glad is. Omdat wij vandaag nog meer plannen hebben gaan we een kort rondje. De route gaat zoals gebruikelijk door het Kralingse bos en komen we deze keer langs de kinderboerderij en het hertenkamp. Als we daar aankomen worden net de hertjes gevoerd en ik ga even kijken. De verzorger vraagt of ik soms een handje voer wil uitdelen, nou dat wil ik wel. Erg leuk, een kleine ree komt naar mij toe en hapt gretig het voer van mijn hand.
Op de terugweg lopen we langs de Kralingse plas waar een zeilwedstrijd aan de gang is, het is bezaaid met witte zeilen. Aan het eind van de route gaat Hans vast de auto halen, die staat erg ver weg geparkeerd. Het zal wel erg druk zijn geweest met wandelaars, het is dan ook erg mooi “buitenspeel weer”. Ik meld ons af en omdat de Sint is langs geweest krijg ik twee speculaaspoppen cadeau. Het was weer een lekkere wandeling vandaag! En vandaag kom ik ook nog eens over de 15.000 km grens! Gemeten vanaf 2006, het begin van mijn wandel carrière.....

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Ineke,
Van harte proficiat met het behalen van de 15.000 Km een enorme prestatie!!!
Het is weer een heel mooi verslag door het mooie Kralingen/Bos.
Groeten,
Jan