Totaal aantal pageviews

zondag, juni 02, 2019

RWV trainingstocht 1-6-2019 / 45 km


Vandaag moet ik flink aan de bak, ik ga 45 km lopen bij mijn cluppie RWV, de zogenaamde trainingstocht. Een aantal jaar geleden ben ik hier voor het laatst geweest, en ik heb nog nooit de 45 km- afstand gedaan hier dus het wordt wel eens tijd! Als je 5 km boven je afstand in Nijmegen loopt, heb je een goede training te pakken als je dit goed afgaat......ik ga ervoor!

De start is om 7.30 uur en ik arriveer op tijd bij de startlocatie van WION in Ommoord, mijn koets staat naast die van Piet en gezamenlijk lopen we naar het clubhuis. Inschrijven is zo gepiept, plaatje en sticker vast bemachtigd, een praatje hier en daar en ik kan van start. Het belooft een hele warme dag te worden dus ik heb een topje en een korte broek aan en de jas heb ik thuis gelaten. De eerste kilometers zijn bekend maar ze gaan wat moeizaam dit keer. Ik heb twee dagen geleden nog 26 km gelopen, zou dat het zijn? Mijn koptelefoon gaat op, een luisterboek aan en gaan. Dit wissel ik af met muziek om mijzelf op te peppen, het ritme zit er nog niet in.....

De routebeschrijving is zeer uitgebreid en die gebruik ik eigenlijk alleen om te kijken waar de rusten zijn, de pijlen zijn heel duidelijk zoals gewoonlijk. Dat vind ik lekker ontspannen lopen, dat je niet hoeft te zoeken naar pijlen!

De Bergse Voorplas, een bekend stukje natuur voor mij met natuurlijk het Prinsenmolenpad en de molen komen voorbij.
De eerste rust op ruim 9 km komt voor mij best laat en ik neem een kopje oploskoffie om bij te komen, Theo maakt ruimte voor mij op het bankje, bedankt Theo!
Ik loop verder maar ik moet erg plassen en kijk rond voor een mogelijkheid, bij de wagenrust was geen dixie. Als ik even later een man zie staan die staat te wachten op zijn eega, ga ik ook even naar binnen bij de volkstuin vereniging Eigen Hof. Pff....dat lucht op! Mooie tuintjes hier, maar ook veel verwaarloosde tuintjes.

Op 15 km weer een rust in de Speeltuin Schiewijk, ook een bekende plek. Hier ga ik in de schaduw zitten met alweer een bakje koffie en ik eet mijn boterhammen op, ik heb honger.....Na de speeltuin loop ik door een voor mij onbekend stukje natuur, langs de A13. Richting het Park Zestienhoven, langs het vliegveld en langs het hotel richting de volgende rust op 23 km in het Wilgenplaspark, ook een bekende plek. Hier maak ik kennis met de wandelclub “De volle blaas”......hahaha wat een grappige naam. De leider van het drietal heeft het hoogste woord en ik lig in een deuk. Later kom ik ze weer tegen en hij vertelt exact hetzelfde aan andere wandelaars. Ik maak een praatje met Larissa die in de verzorging zit en eet een heerlijke soep met ballen, jammie....

Dan door Schiebroek, 110-morgen wijk en op naar het Lage Bergse bos. Daar loop ik over tientallen bospaadjes,bruggetjes, vlonders en heuvels. Zelfs de golfbaan de Hooge Roterdamsche lopen we over. Dat kost mij erg veel moeite, ook vanwege de warmte maar het is een flinke heuvel! Die natuurlijk ook weer afgedaald moet worden middels traptreden en au, au, au dat dat doet zeer aan mijn tenen die het nu zwaar te verduren hebben! Ik begin het enorm zat te worden, de rust op 34 km moest ik overslaan vanwege de drukte in het restaurant De Bergsche plas. Niet zo gek, met dit mooie weer trekken veel mensen erop uit..... Ik zoek een bankje op voor een alternatieve rust en maak een selfie.

De laatste rust is bij trefpunt Roffa en ik verheug mij op het bakje fruit. Als ik daar aankom zie ik Larissa zwaaien met de RWV banner, ik ben bijna de laatste wandelaar op deze route. Ze zijn ook al aan het opruimen maar gelukkig hebben ze nog een bakje fruit voor mij bewaard, erg lief! Mijn flesje wordt gevuld door Carla en ik kan weer met frisse moed op pad voor het laatste stukje.

Deze route ken ik nog wel en ik bedenk dat als ik bij de kinderboerderij aankom ik daar een ijsje ga halen. Maar de pijlen zijn gewijzigd. De boerderij blijkt om 16.30 uur dicht te gaan, en een alternatief wordt geboden door een geïmproviseerde wagenrust. Gerrit staat daar met zijn bevoorrading en ik maak dankbaar gebruik van het bekertje limonade, het is dorstig weer! Vanaf hier is het nog ongeveer 3,5 km en ik tel de meters af, ik ben erg moe.

Om precies 18.00 uur kom ik bij de finish aan en Gijs is al aan het opruimen. Het startbureau zo goed als verlaten, bijna iedereen is gefinisht. Ik meld mij af en bestel een Radler 0,0, die heb ik wel verdiend!

Na een korte autorit stap ik om 19.00 uur weer thuis over de drempel in Spijkenisse. Wat een lange dag, en wat was het warm!!! Bedankt RWV voor de mooie en uitstekend gepijlde route, de enthousiaste en lieve vrijwilligers ook bedankt het was een goede training voor de Nijmeegse! Ik ben er klaar voor, nog een paar weken!!!!


Ik heb maar een paar foto’s gemaakt, klik hier

Geen opmerkingen: