Totaal aantal pageviews

donderdag, mei 23, 2019

SOP Baarn 22-5-2019 / 25 km


Ik loop ook wel eens een tochtje op de woensdag, de zogenaamde “SOP-tocht”. Voor wie niet bekend is met deze naamgeving, deze tochten zijn groepswandelen dus je start gezamenlijk op dezelfde tijd om 10.00 uur. Het lopen gebeurt dus ook gezamenlijk, als groep. Dat is in het begin even wennen maar het heeft ook zijn voordelen want je hoeft niet op de pijlen te letten alleen op de omgeving. En het is gezellig want je babbelt een eind weg zo met elkaar!
Woensdag 22 mei start de tocht in Baarn, de startlocatie is vanuit kasteel Groeneveld. Omdat ik er een aardig eindje voor moet rijden vrees ik te laat te komen (ik ben wel op tijd van huis gegaan) maar ik zie op de telefoon dat Annika, die er ook is, al heeft ingeschreven voor mij. Na bijna een wereldreis kom ik een paar minuten voor de start aangelopen en ik kan nog net eventjes toiletteren. Vlak voor de start wordt er bijna altijd iemand in het zonnetje gezet vanwege de vele wandelingen, je krijgt een certificaat als je je boekje vol hebt of een veelvoud daarvan (24 wandelingen). Ja......ze hebben zelfs een eigen boekje! Ik heb er inmiddels 7 op zitten, inclusief deze tocht.
Een stempelboekje kost € 2,50 en om mee te wandelen betaal je € 3.
Klokslag 10 uur vertrekken we en lopen zo door het mooie park de bossen in en komen er de hele dag niet meer uit. Behalve bij de grote rust in Lage Vuursche zien we geen bebouwde kom!
Van de hele wandeling kan ik dus niet veel vertellen behalve dan dat het erg mooi is en bij tijd en wijle ook best zwaar want soms moeten we door het mulle zand en veel bospaadjes. Tijdens de tocht wordt er ook nog voor twee wagenrusten gezorgd en krijgen we iets lekkers en bij de eerste wagenrust iets te drinken. Lekker hoor! Drinken hebben we wel nodig want het is best warm, ik loop in mijn korte broek en topje te genieten van al het moois dat we onderweg tegenkomen.
De finish is bijna altijd rond 16.00 als we er 25 km op hebben zitten, dit keer is de afstand ietsje korter, 24 km. Ik vraag na afloop nog een stempeltje voor mijn boekje want daar was vanmorgen geen tijd meer voor, ik bedank de routebouwer Hette en vertrek met Annika naar haar huis waar we nog lekker even nagenieten van de dag. Als afsluiter een lekker gekookte maaltijd, zodat ik niet meteen de file in hoef te duiken!
Ik heb genoten van deze leuke, gezellige en mooie wandeldag! Vandaag deden er 88 wandelaars aan mee, een geslaagde dag!
meer foto’s

Geen opmerkingen: