Totaal aantal pageviews

woensdag, maart 27, 2019

Rondje Zuidland 27-3-19 / 15 km


Vandaag besluit ik om niet naar Dordrecht te rijden voor een SOP tocht maar een zelf bedacht rondje te lopen. Mijn huidige werk vergt nu nog veel energie en vanmorgen bij het opstaan bedacht ik om niet weer de weg op te gaan maar lekker op gemak de dag starten. Het is zwaar bewolkt vandaag en de temperatuur vrij laag. De kilometers gaan gestaag tot aan het kleine dorpje Zuidland, waar ook mijn werkgever huist, ik loop langs zijn huis op de Molendijk. Ik zet de molen op de foto en neem een plaatsnaambord selfie. In Zuidland neem ik een bakkie bij de plaatselijke eettent dat werkgelegenheid biedt voor mensen met een verstandelijke beperking. Ik krijg snel mijn cappuccino en na een minuut of tien vertrek ik weer. Ik koop nog een krentenbol bij de plaatselijke marktkraam het Stoepje, klets wat met de twee verkopers en ga weer door, via de kortste weg langs Zuidland Buiten en door het mini dorpje Simonshaven. Na precies 15 km ben ik weer thuis! Lekker opgefrist en klaar voor a.s. zaterdag, dan ga ik in Zandvoort lopen, de 30 van Zandvoort met Karin en Gaby. Gezellig!

Geen opmerkingen: