Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 18, 2016

Graafstroomwandeltocht Oud-Alblas 18-6-2016 / 20 km

Ik kan dit weekend uit diverse wandeltochten kiezen, zelfs een tocht in Spijkenisse maar Hans en ik gaan dit keer in Oud-Alblas lopen. De tocht wordt door w.s.v. "Nooit gedacht" georganiseerd en heet Graafstroomwandeltocht.
Zaterdagochtend rijden we naar Oud-Alblas, de startlocatie is snel gevonden. Maar Hans gaat toch de auto op een andere plek zetten en ik ga me vast aanmelden bij Jaqueline, zij zit aan de inschrijftafel. We kletsen wat, en na de inschrijfrituelen kunnen we met een routebeschrijving op pad, we gaan dit keer 20 km lopen.
Het weer is wat onbestendig en daarom hebben we ons maar tegen de regen bewapend d.m.v. een poncho en een regenjasje. Die moet helaas een paar keer aan maar de regen valt alleszins mee als je de luchten ziet!
Na een paar straatjes bebouwde kom lopen we over een lange weg en we kunnen ons links en rechts vergapen aan de mooie huizen die hier staan. Dat doodt ook een beetje de eentonigheid wat we helaas van de rest van de tocht niet kunnen zeggen. Veel recht-toe-recht-aan wegen. Gelukkig wel een stukje door het Alblasserbos, mij welbekend van de Kennedymars van RWV maar nu zie ik het bij daglicht en dat is toch anders lopen.

Tot we bij Streeknatuurcentrum Alblasserwaard komen waar we even een stop houden voor een bakkie koffie. We weten dat de wagenrust van Nooit Gedacht dichtbij is maar we vrezen dat er weinig zitplekken zullen zijn en ik wil ook even normaal naar het toilet en niet op een Dixie! Na een bakkie-met (appeltaart voor Hans) gaan we weer verder, slaan de wagenrust even verderop over en steken de snelweg A15 over richting Papendrecht. Hier maken we tijd voor een paar brugmomentjes waar we eerder tijd maakten voor paaldansmomentjes bij een paar plaatsnaamborden. Altijd lachen!
Na een paar bochten door een parkje en wat bebouwde kom steken we weer de weg over en is de finish niet ver meer.
Ik zet de donkere lucht op de foto, het ziet er dreigend uit maar het blijft wonderwel nog steeds droog. Na een lang stuk langs de snelweg mogen we weer het bos in om vervolgens uit te komen in Oud-Alblas. We lopen op de weg die we vanmorgen met de auto reden en zien dan al snel de startlocatie 't Trefpunt verschijnen net als de regen begint te druppelen. Net op tijd binnen dus. We melden ons af en ik laat mijn boekje afstempelen door Jaqueline. De auto staat heel dichtbij en na een half uurtje autorijden zijn we weer thuis. Lekker gelopen vandaag maar ik had van de route meer verwacht. Ook wel jammer is dat de routebeschrijving wat summier was, ik vind het prettiger als de afstanden erbij staan. Maar ja, desondanks hebben we toch een fijne dag gehad met de nodige brug- en paaldansmomentjes.
De volgende wandeltocht is de Tweedaagse van Amersfoort volgende week vrijdag en zaterdag.
bekijk hier alle foto's

1 opmerking:

Albert en Meintsje zei

We moeten maar eens een wedstrijd houden met de orginailste plaatsnamenbord pose!! Leuk verslag en foto's....groetjes vanuit Schoorl...nu al de hele dag in de regen! (We blijven nog een paar dagen omdat het mooi weer zou worden.....)