Totaal aantal pageviews

zondag, maart 06, 2016

RWV Winterserie deel 6 / 6-3-2016 / 15 km

Het is bijna lente en het is weer tijd voor de laatste editie van de Winterserie van RWV.

Het woord lente is een oude afleiding van lang en heeft betrekking op het lengen van de dagen. Het is verwant aan het Duitse Lenz en het Engelse lent ('vastentijd').
Om praktische, maar ook klimatologische redenen begint de meteorologische lente op 1 maart en duurt tot 1 juni. De astronomische lente begint op 20 maart.
Hans en ik gaan samen naar het Langepad waar de start is van deze wandeling. We zijn iets aan de late kant en zien de meeste wandelaars al vertrekken, ik groet een paar bekenden die ik nu tegenkom. Wij moeten ons nog aanmelden maar dat gaat heel snel want Annie heeft mijn kaartje al als ze me voor de tafel ziet staan. Nadat ik nog een paar mensen begroet heb kunnen wij ook vertrekken, Hans stelt mijn Runkeeper vast in.

De weersverwachting voor vandaag is niet al te best maar voorlopig is het nog steeds droog en er staat amper wind dus een lekker loopweertje. We moeten de eerste twee kilometer er "even in komen" maar daarna gaat het als een speer, het tempo zit er goed in! Ik word nog enthousiast begroet door een springerig hondje, hij vindt de slingers (Sunnyveters) aan mijn tas blijkbaar erg interessant! Na een flink stuk door het Kralingse bos lopen we richting Prinsenland.
Ik klets nog even met Sico die met Tamara en Tom aan de (snel)wandel is....jeetje wat lopen zij snel zeg! Ik kan ze echt niet bijhouden....

Op de route vinden we een vierkant kunstwerk gemaakt door Frans de Wit.
Vierkant eiland in de plas is een kunstwerk in de waterpartij in het Prinsenpark. In het midden van een betonnen constructie bevindt zich een vierkant. Dit gat symboliseert het laagste punt van Nederland: zeven meter beneden NAP. De constructie, van vierkant en cirkel, vormt een schaal met oplopende balken en meet 55 x 55 meter.
We lopen er langs middels twee bruggen en komen dan aan op de rust na 10 km. Maar we willen allebei doorlopen en dat doen we dan ook.

Af en toe vallen er spetters maar we worden er niet echt nat van. Via een tunneltje onder de rijksweg door, aan beide zijden leuk beschilderd, komen we weer in het Kralingse bos. Nog een paar km bospaadjes en dan zijn we al snel bij de finish. We melden ons af en kan ik mijn boekje af laten stempelen. Na deze heerlijke besteding van de zondagochtend rijden we weer op huis aan. Bedankt RWV voor deze leuke Winterserie, we hebben er weer van genoten!

Bekijk hier de foto's

Geen opmerkingen: