Totaal aantal pageviews

zondag, oktober 23, 2011

Driebergen 25 km 22-10-2011


Wandelmaatje Silvia en ik benutten een goedkoop treindagkaartje naar Driebergen. Vanuit gebouw Juliana en georganiseerd door de Wandelkring de Weyde Blik vertrekken wij om kwart over 9. Het is best nog fris al wordt er vandaag geen regen verwacht maar een lekker zonnetje, heb ik een klein beetje spijt van mijn dunne jasje en een polo. Later op de dag wordt de temperatuur gelukkig beter en ben ik blij met mijn dunne jas en polo.

Nog voordat we het startbureau bereiken zien we in een flits Rob voorbij stampen, hij ziet ons niet. In het startbureau zie ik tot mijn verrassing Syl staan en we kletsen wat voordat we vertrekken. Zij wacht op Gery, Ben en andere Silvia want zij vertrekken wat later en gaan 15 km lopen.

Het eerste gedeelte van de route tot de rust gaat door het landgoed Bornia/Heidestein. Een prachtig bos- en heide gebied. De zon schijnt mooi door de bomen omdat het ook nog wat heiig is levert dat mooie plaatjes op.

Na 6 km is de eerste rust bij een snackbar waar we Syl en haar kornuiten tegenkomen. We nemen even pauze met een lekkere brownie en kunnen lekker in het zonnetje buiten zitten. Als het had geregend was deze stop wel erg krap geweest! En maar één toiletje!

Vanaf deze rust gaat de route gedeeltelijk samen op voor de 15 en 25 maar al snel splitst de route. Wat leuk is dat de route aangeduid wordt met plastic banners van de wandelvereniging, ik zet er een paar op de foto. Die worden later natuurlijk weer weggehaald, net zoals de bepijling die door plastic bordjes op bomen en lantarenpalen wordt aangegeven. Die bepijling is perfect, niets op aan te merken. Alhoewel er is één minpuntje, de tweede rust zit vééls te ver na de eerste!

We gaan eerst nog door het mooie gebied waar het Henschotermeer ligt, dit herken ik omdat de Amersfoortse Tweedaagse hierdoorheen voert maar nu vanaf de andere kant. Het zonnetje schijnt en dat levert ook weer mooie plaatjes op!
En we lopen door een recreatie park met bordjes als bos Brouwer. Dat gaat op de foto!

Eindelijk, na ruim 12 km (en niet 10 km zoals op de routebeschrijving staat) is de tweede rust, ik moet heel erg nodig. Helaas staat er een rij voor wederom maar één toiletje en dat schiet niet op. En men is verplicht hier een consumptie te gebruiken als je van het toilet gebruik wil maken. Waarom niet een bijdrage vragen voor het toilet ipv mensen verplichten iets te consumeren? Vind ik raar, maar ja..........wij nemen hier toch een lekkere cappuccino die nog smaakt ook! En ik verplicht mezelf een boterham te nemen maar die moet weggespoeld worden met sportdrank, ik krijg het niet weg.

De route is gedeeltelijk onverhard en stijgt soms flink. Dat merk ik aan het gevoel "pap" te hebben in de benen, want je ziet niet echt een stijging. Soms kan je door de bosschages een diepte zien, dat weer wel. Ik merk dat ik flink loop te hijgen en we moeten soms uitwijken voor fietsers die hard voorbijscheuren wat soms hilarische taferelen oplevert ("gloeiende-gloeiende weer een fietser").

Er is nog een rust die op 2,5 km voor de finish zit, en wij besluiten daar toch even te gaan zitten, het zonnetje schijnt nog zo lekker. En een soepje gaat er ook wel in! Die overigens verrukkelijk is, tomatensoep voor mij en uiensoep voor Sil. Na deze verkwikking is het nog maar een half uurtje tot de finish alwaar we om 15.45 uur aankomen. We melden ons af en spoeden ons naar de trein want het station is ongeveer 1,5 km verder van het startbureau. De trein halen we met gemak en om 17.00 uur komen we weer aan in Rotterdam. Nog nagenietend van deze dag stap ik in de auto om verder te reizen naar Spijkenisse. Echt een mooie tocht geweest! Deze gaat op mijn favorietenlijstje.
Meer foto's rechts van dit verhaal.
O ja de statistieken van vandaag:26,89 km, 5:15,45 (10 minuten staan wachten voor het toilet, niet uitgezet)5,11 speed (die daardoor ook naar beneden gaat)1594 Kcal

4 opmerkingen:

Silvia zei

Het was echt een geweldig mooie wandeltocht!! Je hebt het heel goed verwoord, gloeiende gloeiende!!!!!

Anoniem zei

las weer lekker weg,
Tot volgende week
groetjes larissa

Sabine zei

leuk verslag weer ineke, alsof ik er bijna bij ben geweest groetjes sabine

Leo zei

'k heb weer wat gemist, zie ik wel