Totaal aantal pageviews

zaterdag, juni 12, 2010

RWV Trainingstocht 12 juni 2010

Dit is de vierde keer dat ik deze trainingstocht ga maken, dit keer ga ik met Sabine. Het startbureau is zoals altijd bij WION in Ommoord. Als ik daar aankom zijn de goede parkeerplekjes al weg, ik moet de koets iets verder weg zetten! Om 8 uur zie ik Sabine al staan wachten en snel schrijf ik me in voor de 35 km. Dirk staat ook voor de inschrijftafel, hij gaat ietsje verder lopen (55 km, hij heeft er zin in!).

Het zonnetje schijnt lekker maar het is nog niet zo warm als vorige week. Mijn jas neem ik niet mee, die hoop ik niet nodig te hebben, is alleen maar ballast.
We krijgen een route mee, gelukkig niet op één A4-tje, en een lijstje met waar de rusten zich bevinden. Het wordt vandaag trainen op rusten zie ik al, er zijn 6 rusten georganiseerd!

Ik zie dat de route dezelfde kant op gaat als vorig jaar: richting Irenebrug en de Terbregse Rottekade. De Prinsemolen staat ook weer te schitteren in de zon.
De eerste verzorgingspost van RWV zit aan het einde van het rode fietspad langs het metrostation Melanchtonweg. Daar maken we dankbaar gebruik van, het is er wel erg druk maar ik weet toch een plaatsje op de bank te bemachtigen waar ik kan genieten van mijn eerste bakkie koffie die ochtend. We zitten nu op 8,2 km.

Het is dus trainen op rusten vandaag, de volgende rust zit alweer op 12,3 km en daar kunnen we een sanitaire stop maken en een bobo'tje eten. En daar komen we Ardie tegen, die weer herstellende is van een flinke blessure en vandaag 45 km doet. Blijkbaar hersteld ze voorspoedig, ze gaat als de brandweer!

Onderweg zien we kikkers vrolijk kwaken in de zon, piepkleine eendjes met moedereend en geitjes en schaapjes. Rotterdam in al zijn dierenpracht, maar je moet er wel oog voor hebben. En de leuk versierde straatjes spingen ook in het oog, het is dit jaar WK voetbal en veel huizen zijn versierd met oranje vlaggetjes. Zie foto's.

En daar is alweer de derde rust, verzorgingspost van RWV aan de Adrianaweg op 19,5 km. Dit keer wat verder het park in omdat de Adrianalaan is opgebroken, maar dat is niet erg, dan kunnen we wat eerder zitten, haha! Ik heb Sabine verse soep beloofd, maar helaas hebben ze niet de smaak die zij lekker vindt. Ik wel, lekkere champignonsoep, mjammie! Ik geniet ervan met volle teugen, iets zouts is altijd lekker na een inspanning. Er komt een dame naast me zitten die gelijk begint te schelden. Nee, niet op ons, maar op het kabinet. Ze heeft duidelijk niet op het CDA gestemd!

Gelukkig heb ik geen last meer van de blaar die ik vorige week heb opgelopen maar ik begin mijn voeten wel te voelen. Maar al kletsend verdring ik het gevoel en lopen naar de volgende rust, die bij het Hoekse Hout op 26,8 km. Maar voordat we die bereiken gaan we héél eventjes op een bankje zitten. Blijkt later dat we nog maar tien minuten van de rust verwijderd zitten!
Hier nemen we iets uitgebreider de tijd en bestel een heerlijke cappuccino en een colaatje voor Sabine en ik trek mijn schoenen uit om de voetjes te luchten. De kippen zijn nergens meer te bekennen. Vorig jaar liepen hier nog kippen rond. Wel staan er veel waterbakken, voor de honden zeker!

Hierna volgen veel koolas-, schelpen- en houtsnipperpaadjes richting de Golfbaan van Rotterdam. Die ligt op een heuvel die erg stijl is. En die heuvel moeten we ook weer af en ik krijg last van die vervelende spier in mijn knie. Het afdalen is pijnlijk en ik ga even op een bankje mijn knie insmeren. Maar dat mocht niet omdat er mensen zijn die willen afslaan, we krijgen een waarschuwing voor hard aankomende ballen.
Nou nergens last van hoor, die gasten slaan er flink naast! Wat een balletjes!

Bij de laatste RWV verzorgingspost op 30,7 km worden we verwend met een bakje zelfgemaakte fruitsalade en ik inspecteer mijn enkel waar een klein wondje op zit. Slijtage van mijn schoen denk ik. Ik krijg er een fixomulletje op van Astrid, mijn knie gaat ook weer beter en we maken ons op voor het laatste stukje van de route.

Bij de kinderboerderij de Blijde Wei is ook een rust, maar daar maken we geen gebruik van, het is nog maar een klein stukje naar de finish.

De route gaat via de woonwijken richting Varenhof waar nog een leuk verrassend mooi stukje natuur zit. Een bekend stukje, hier heb ik heel wat keertjes doorheen gelopen. We komen nog een mooi staaltje creatieve reparatie tegen: een brug met een gat erin, waar een boomstronk op zit om het gat te dichten. Zie foto.

En dan zit het er bijna op, nog een klein stukje langs de flats in Ommoord. En dat is maar goed ook want Sabine is er helemaal klaar mee, het is haar eerste 35 km.
Eindelijk, om 17.15 komen we aan bij de finish. Na het afmelden en een stempeltje regelen, gaan we nog even van het zonnetje genieten buiten. Om half 7 ben ik weer thuis. Ik heb er weer van genoten!

Zie foto's rechts en vergeet mijn gastenboek niet!

Geen opmerkingen: