Totaal aantal pageviews

zaterdag, mei 08, 2010

De 25 van Pijnacker


De 25 van Pijnacker heb ik nog nooit gelopen dus deze gaat het worden vandaag. Na het boodschappen doen ben ik vertrokken want je kon pas vanaf 9 uur starten, ik kom na een kleine omweg (mijn Tomtom en ik verschilden van mening, hahaha) om 9.20 uur aan bij het Baken in Pijnacker waar het startbureau zit. Ook nog even moeten zoeken naar een parkeerplek maar gelukkig kan ik een plekje dichtbij vinden.

Om 9.30 uur ga ik op pad en het is best lekker wandelweer, een beetje bewolkt dat wel.
Al snel komen we na een stukje bebouwde kom in een natuurgebied. En wat voor een! Het is prachtig en de vogels fluiten er op los. Ik had mijn MP3 maar die heb ik snel weer in mijn zak gedaan, dit is veel mooier!

We betreden het Bieslandse bos om vervolgens langs een boerderij het veld op te gaan. Tenminste, dat denk ik. Maar aan het einde van het veld kom ik medewandelaars tegen die het ook maar vreemd vinden dat er geen pijlen meer staan. Maar wat blijkt? We hebben een heel stuk afgesneden! Jammer want volgens een dame hebben we een mooi stuk gemist. Dan maar weer terug, een andere wandelaarster loopt met me mee terug.
Gelukkig maar want we lopen nu door een prachtig stuk wandelgebied, dit had ik niet willen missen!

Al snel, nou ja na 40 minuten, komen we weer op het punt bij het weiland en vervolgen de rest van de route. We lopen achter IKEA langs! Grappig want daar kwamen we regelmatig een kijkje nemen toen de Barendrechtse vestiging nog niet open was.

En weer een groot stuk door natuurgebied om vervolgens na bijna 2,5 uur wandelen bij de rust Het Rieten Dak aan te komen. Ik ben wel toe aan een bakkie en een sanitaire stop! Het is lekker weer dus we besluiten buiten op het terras even te gaan zitten.

Het houdt maar niet op, weer een groot stuk natuurgebied. Ik verbaas me erover, had niet gedacht dat deze contreien zo groen waren! We lopen om de Dobbeplas heen, het is windstil en het water ligt er spiegelglad bij en ik maak er een fotootje van.
Ook de bepijling is uitstekend, zelfs op de vuilnisbakken staat een pijl!

We gaan het spoor onderdoor en komen vervolgens in een kasrijke omgeving. Dat is even wat minder maar we genieten wel van al die mooie huizen bij de kassen. Tja, tuinders blijken veel te verdienen zo te zien!

De tweede rust is in de Brede Hoek waar ook de controle zit. Zij verteld dat ze het voor gezien houdt vandaag omdat wij de laatsten zijn. Maar er druppelen nog steeds mensen binnen. Na een heerlijke cappuccino gaan we weer op pad, de polder in. Er is veel te zien, lammetjes en zelfs een lama! En een mooie vogel waarvan ik de naam niet weet zit op een nest te broeden. Ik lach om een leuk bord op een huis met de tekst: "Moeder's wens, vader's zorg".

We naderen de bebouwde kom en ik vind het jammer dat er alweer een einde is gekomen aan deze mooie tocht. Om vier uur stappen we het startlokaal weer binnen en ik complimenteer de organisatie met deze uitstekend georganiseerde tocht. Ze zijn verguld met mijn opmerking natuurlijk. Ik kom hier zeker nog een keer terug. Na afscheid genomen te hebben van mijn wandelmaatje van deze dag, ook Ineke geheten, neem ik er nog een colaatje op om daarna weer naar huis te vertrekken.

Ik heb deze keer véél foto's gemaakt, geniet ervan ze staan rechts. En schrijf je wat in mijn gastenboek?

1 opmerking:

Noortje zei

Zo te zien en te lezen had jij beter weer tijdens je tocht dan wij.
Wandelgroetjes van Noortje