Totaal aantal pageviews

maandag, januari 13, 2020

RS80 Scheveningen- 396 / 11-1-2020 / 27 km


Na mijn werkzaamheden aan het startbureau gaan Ruud, Bas en ik op pad om de pijlen op te halen. Er is droog weer voorspeld dus er zullen niet zoveel pijlen hangen, tenminste daar gaan we van uit. Na een kilometer of drie heb ik hoge nood en ben ik genoodzaakt de bosjes op te zoeken. De mannen blijven geduldig op mij wachten.....
Na de Bosjes van Poot en het Westduinpark lopen we richting Kijkduin. Daar is veel bedrijvigheid in de vorm van huizenbouw, er staan twee gigantische flatgebouwen in de steigers, wat een verandering. De boulevard is niet te bereiken helaas en lopen we achterlangs richting de rust bij de voetbalkantine van Die Haege. Omdat we hier twee keer komen is het nog druk met wandelaars van de verschillende afstanden.
Na de rust een heen-en-weertje richting Loosduinen en het Hyacintenbos waar we drie keer (!) een stuurloos momentje hebben! Kennelijk zijn er kwajongens geweest die de pijlen hebben omgedraaid want we raken steeds de weg kwijt. Gelukkig kunnen we met behulp van de app afstandmeten weer terug komen op de route. Een wandelaar die daar bekend is neemt ons verder mee naar de Haagweg waar we de route weer kunnen vervolgen. Het heeft ons veel tijd gekost waardoor we niet meer op tijd terug kunnen zijn, maar ach.....het is lekker loopweer dus wat geeft het??
Dan lopen we een lang stuk langs de weg richting Monster om daar of het strand op te gaan of door de duinen. Ruud en ik gaan door de duinen en Bas kiest voor het strand. Na ongeveer 2 km komen we Bas weer tegen bij de strandopgang en dan is het nog 2 km naar Kijkduin en de tweede keer rust bij de voetbalvereniging. Helaas is de soep op en alle wandelaars zijn inmiddels gefinisht. Wij mogen nog een stukje van 8 km door de straten van Den Haag. Uiteindelijk komen we aan bij de finish. De voetbalkantine is druk bevolkt met supporters van het eerste elftal die vandaag een wedstrijd speelde en wij drinken nog wat en kletsen wat na voordat iedereen weer op huis aan gaat.
Ik stuur Hans een app dat ik ga rijden en moe maar voldaan start ik de auto richting Spijkenisse. Uiteindelijk hebben we 27 km gelopen.

Geen opmerkingen: