Totaal aantal pageviews

zaterdag, september 28, 2019

RS80 serie 40 (391) - De Lier 28-9-2019 / 15 km



Zaterdag 28 september, de geboortedag van mijn zoon maar ook een wandeldag dit jaar omdat vandaag de eerste uit de serie wandeltochten van RS80 start, ben ik nu ook weer aanwezig op het startbureau in de kantine van v.v. Lyra in De Lier. Zodra de meeste mensen vertrokken zijn, ga ik als pijlophaler mee op de 25 km route samen met Ruud en Bas. Maar al na een km voel ik dat het niet lekker zit aan mijn linkerbeen en besluit daarom bij de eerste splitsing alleen verder te gaan. Dat is op het 7 km punt bij de eerste rust in de voetbalkantine van de Maassluisse sportvereniging ‘71 in Maassluis. Omdat ik geen contanten bij me heb ga ik binnen een lekker bakkie cappuccino halen (voor de wandelaars is een extra post met koffie en soep geregeld maar daar kan je niet pinnen). Ik ga lekker buiten zitten omdat het onder een afdakje is en het is ook niet koud. Ik klets wat met een paar wandelaars en eet hier mijn broodje op.
Als ik na de pauze verder ga, lijkt het pijnlijke gevoel in mijn been wat minder te zijn, maar na een kilometer lopen voelt het toch nog steeds minder fijn! En het gaat ook nog eens plenzen af en toe! Gelukkig heb ik een poncho bij me....
Na Maassluis lopen we weer terug richting De Lier. Ik kom in de wijk waar mijn oma gewoond heeft, al de oude woningen zijn vervangen door nieuwbouw. Ik herken wel de oude snackbar van Van der Horst, die naar later blijkt nog steeds van der Horst heet. Ik herken het flatgebouw waar mijn oom en tante, Joop en Wil, wonen. Ik besluit even aan te bellen. Ik hoef niet meer zover te lopen, maar vind het gewoon leuk. En zij ook! Ze waren zeer verrast mij te zien want wanneer kom ik nu in De Lier??
Het is inmiddels ook weer droog en na bijna een uur bijkletsen vertrek ik naar de finish die bijna om de hoek is. We hebben 254 wandelaars gehad. De volgende RS80 wandeling is op 12 oktober, dan vanuit Leiden.
Dit was het enige stuurloos momentje, wel een pijl op de grond
Tiny en Els, collega’s startbureau

Geen opmerkingen: