Totaal aantal pageviews

zaterdag, april 13, 2019

RS80 voorloop tocht Wassenaar 13-4-2019 / 25 km

Het belooft vandaag een frisse dag te worden, er is nachtvorst geweest maar het blijft wel droog. Ik ga vandaag met mijn RandstadSerie80-collega’s een geplande route vanuit Wassenaar voorlopen. De route is bedacht door Auke.
Na een starters bakkie vertrekken we vanuit de kantine van VV Blauw Zwart de koude ochtend in op weg door de straten van Wassenaar. De route gaat grotendeels door bebouwde kom, af en toe afwisselend door stadsparken. De vele aanwijzingen lees ik mee terwijl ik loop maar kost mij best veel energie en ik kan het tempo niet goed volgen. Na 8 km komen we aan bij een geplande rust Warenar maar die zijn dicht helaas. We doen navraag bij een plaatsgenoot die met een arm vol gebak een bakker uitloopt of daar ook koffie te krijgen is maar nee, ze wijst ons verder naar een zwembad verderop. Daar aangekomen ben ik blij met deze stop. Eindelijk een lekkere cappuccino.....hmmm.....
Na de rust lopen we door Park de Paauw en over verschillende landgoederen zoals landgoed Beukhaghe en landgoed Backershage. De route gaat een stukje over de zogenaamde Landgoederenroute. We doen vele bospaadjes aan en het ene schelpenpad volgt op het andere. En de huizen die we tegenkomen worden alom bewonderd door ons, wat een luxe huizen met hun bijbehorende tuinen en auto’s!
We komen aan bij een sportpark en lopen er helemaal omheen om alvorens bij de tweede rust aan te komen op 18 km, de kantine van SV Wassenaar. Daar is het heel erg druk en rumoerig en we drinken hier een frisje alvorens verder te lopen voor de laatste 7 km.
Een stuk door de bebouwde kom, een tunnel onder de N44 door en een lange straat richting Duinrell leidt ons naar de finsh.
In de kantine aangekomen puf ik even uit met een lekkere bak koffie om daarna weer naar huis te rijden.
Deze verrassende wandeltocht vanuit Wassenaar is te lopen op 16 november en start vanuit de kantine van VV Blauw Zwart. Ik zeg: doen!!

Geen opmerkingen: