Totaal aantal pageviews

maandag, november 05, 2012

RWV Winterserie deel 1/ 4-11-2012

De eerste van de serie Winterwandelingen van RWV is alweer voorbij! Net zoals vorig jaar weer voor de serie ingeschreven, samen met Lisette en haar dochter.
We maakten weer een date bij de bushalte vanuit Rockanje waar Lisette vandaan moest komen, en die bus gaat pas om 8.30 uur! Maar om 9.05 kon ik haar oppikken bij de bushalte op de Groene Kruisweg. Op weg naar het Lange Pad kwam ik er achter dat de Beneluxtunnel dicht was, en ik kon niet meer op tijd uitwijken. Dan maar omrijden! Ik heb flink omgereden maar daar kwam ik thuis pas achter.

Als wij bij het Lange Pad aankomen, gaan de meeste wandelaars al op pad want je kunt om 9.45 uur pas starten. Ik zag Ardie en Paul al vertrekken, Larissa en Geert zaten nog even op mij te wachten. Wij moesten ons nog inschrijven enzo dus het werd wat later maar uiteindelijk konden we de paden op en de lanen in, Larissa en Geert gingen alvast op weg, die zouden we pas weer bij de finish zien!
Het was dit keer de McDonaldroute, de rust zit bij McDonald's. Deze heb ik al tientallen keren gelopen, voor mij geen verrassing. Maar voor Lisette en Michelle was het weer een tijd geleden dat ze hebben gelopen en voor hen was de route wel een verrassing. We genoten van de mooie herfstkleuren en het mooie weer, het was fris maar lekker wandelweer. Bij de Mac gingen we even naar binnen voor een sanitaire stop maar voor de koffie moest je lang wachten hoorde ik dus we gingen dan ook snel weer verder.

Een stukje door Prinsenland en wij vergaapten ons aan de prachtige huizen die hier staan, zou Balkenende hier nou wonen???

Het laatste stukje ging door het Kralingse Bos en niet veel later kwamen we weer aan bij de finish. Het begon een beetje te druppelen en het werd nu wel erg donker!! Gelukkig waren we op tijd voor de bui binnen. Na het afmelden nam ik afscheid van Lisette en Michelle, zij gingen een moeder-dochterdag houden, lekker naar de film en zo. Ik bleef nog even nakletsen met mijn wandelmaatjes die ook al gefinisht waren.

De regen kwam inmiddels met bakken de hemel uit! Gelukkig waren we op tijd binnen en zo kon ik even later thuis genieten van de soep van Lisette, die had ze voor me meegenomen. Mmmmmmm.............

1 opmerking:

Noortje zei

Ik zie wel dat jij heel wat vaker de wandelschoenen aan heb dan ik.
Bij ons zijn er niet zo veel tochten en als er dan een is (haast naast mijn deur) dan ben ik weer eens op vakantie.
Groetjes voor nu,
Noortje