Totaal aantal pageviews

zondag, september 26, 2010

Tatiana de Rosnay - Haar naam was Sara


De tienjarige Sarah wordt samen met haar ouders opgepakt en naar het wielerstadion in Parijs gebracht, waarvandaan duizenden joden worden gedeporteerd. Niemand heeft echter gezien dat Sarah haar kleine broertje Michel in een kledingkast opsloot, net voordat de politie het appartement binnendrong, en de sleutel bij zich stak.

Heel mooi boek, in één ruk uitgelezen! Heel ontroerend en beeldend geschreven.
Cijfer 8,5

1 opmerking:

Lopen op blaren zei

Helemaal mee eens, echt een prachtig boek! Ik deel echter niet je mening over "die laatste zomer". Dat boek vond ik ook zo mooi, maar misschien omdat ik het las terwijl ik in Frankrijk was en in de omgeving waar het boek zich voor een groot deel afspeeld. Ik vond het één van de mooiste romans die ik in lange tijd gelezen had. Maar meningen verschillen natuurlijk!