Totaal aantal pageviews

maandag, maart 08, 2010

10 km RWV Winterserie deel 6 op 7 maart 2010


In de kantine van PAC is het nog niet druk als ik veel te vroeg arriveer en mij aanmeld voor 10 km. Waarom "maar"10 km? Omdat mijn late dienst verschoven is naar een middagdienst en dus op tijd thuis moet zijn. Ik wil wel fris gewassen en uitgerust aan het bureau zitten, leuker voor mijn collega's!

Bij een heerlijk bakkie koffie praat ik eventjes met Wout over het snelwandelen, er is vandaag ook een wedstrijd 10 km waar hij aan mee gaat doen. Niet veel later zie ik Sabine aan komen lopen die snel een toilet induikt, zij heeft alvast een stukje gelopen omdat zij vandaag graag 15 km wil lopen ter voorbereiding van de 20 km volgende week. Na onze tocht vandaag gaat ze weer terug naar huis lopen om zo toch aan de benodigde kilometers te komen.

Na de speech van Gijs starten we langzaam op. Paul is inmiddels ook gearriveerd, hij gaat 15 lopen maar we zijn hem al snel uit het beeld verloren. Ik zie Carla met haar moeder en Adrie van de Dordtse bende en zeg hen even gedag. Leuk ze weer te zien! En Danyell zien we ook nog even, zij gaat op haar gemak lekker foto's maken onderweg.

Het zonnetje schijnt maar er waait een koude bries dus we moeten flink doorstappen willen we het warm houden! De route gaat voornamelijk door het Kralingse bos. Het is er weer druk met recreanten die deze zonnige zondagmorgen aangrijpen om zich sportief bezig te houden. Lopers, wandelaars, fietsers en gezinnen met kleine kinderen, je ziet ze overal.

Na een half uur moet ik erg nodig plassen (de koffie hé?)en ik schiet de eerste de beste koffietent in om naar het toilet te gaan. Daar moet ik 50 cent voor betalen maar ik heb het er graag voor over! Niet veel later doemt onze geplande rust op, de Nachtegaal. Nou die slaan we dus maar over.

Koning Winter is nog lang niet vertrokken uit ons land, getuige de vele ijsplekken op de paden. Wij zijn zo in gesprek gewikkeld dat ik niet in de gaten heb waar ik loop en ik ga bijna op mijn plaat.
Pfff.....dat ging net goed! Nog steeds opletten dus.

In het Kralingse bos staat een mooi beeld van een Pelikaan, ter nagedachtenis aan de Lambertus Parochie. Hier stond een schuilkerk. Hoewel ik het beeld vaak gezien heb, zet ik het nu pas op de foto.

We zijn bijna aan het einde van onze tocht als we een stuk wedstrijd parcours opgaan van de snelwandelaars. Ik vind het wel een leuk gezicht, die typische manier van wandelen. Sportief ziet het er uit en er wordt heel wat afgezweet!

Rond 12 uur melden wij ons af en Sabine schrijft zich in als lid waarvoor de nodige administratieve handelingen voor worden verricht. Helaas moet ik alweer snel naar huis want de plicht roept! Ik heb weer genoten vandaag.

Geen opmerkingen: