Totaal aantal pageviews

zondag, april 30, 2006

Koninginnetocht 29 april 25 km

Het is vandaag koninginnedag en Lisette en ik gaan wandelen in Maassluis.
Om half 8 stap ik in de auto op weg naar Vlaardingen. Er zijn al wegen afgezet ivm de feestelijkheden, maar ik zet gewoon een afzetting ff opzij zodat ik er langs kan! Brutaal mens heeft de halve wereld nietwaar??!



Lisette was al helemaal in de stemming, een oranje strik in het haar en oranje veters. Voor mij heeft ze ook veters anders steek ik zo af. Na een oranje tompoes en koffie gaan we op pad, in eerste instantie naar de bus maar omdat de halte verplaatst is gaan we naar de trein.

In Maassluis-West pakken we de bus en dan is het nog een flink eind wandelen naar het clubhuis van de wandelvereniging VTM. In de bus komen we ook wandelaars tegen en knopen een gezellig kletspraatje aan. We zijn al helemaal in de wandelmood.



We schrijven ons in en gaan op pad. Na een aantal kilometers komen we erachter dat we verkeerd gelopen zijn en moeten een heel eind terug! We hebben al kletsend het spoortunneltje gemist waar we onderdoor moesten. Affijn, niet getreurd, dan maar een paar extra kilometers!!


Na twee uur wandelen is het tijd voor een pauze, mijn voeten geven aan dat het tijd is voor een blaarbehandeling. Ik blijf maar blaren ontwikkelen, ondanks het aftapen. Gelukkig heb ik blaarpleisters bij me en kan ik de weg vervolgen.

Onderweg komen we allerlei koninginnefestifiteiten tegen, en dat is best gezellig. Overal hangen vlaggen. In het centrum van Maassluis krijgen we nog een ijsje aangeboden van de wandelvereniging. Mmm...jammie!

Volgens de routebeschrijving zouden we een rustplaats tegen moeten komen, maar wij hebben dit niet gevonden. Ik vind het niet erg, want mijn linkerbeen gaat protesteren, waarschijnlijk door het verkeerd lopen door de blaar. Ik heb echt veel pijn! En ik ben daarom ook blij dat we de 15 km route gelopen hebben, ook al was dat onbewust.

Nadat we ons weer gemeld hebben in het clubhuis ff een bakkie koffie drinken. We moeten nog snel zijn want de bus komt maar één keer per uur. We kunnen blijven zitten tot in Vlaardingen. Bij Lisette hebben we nog een lekker bakkie soep gegeten. Daarna keer ik weer huiswaarts richting Spijkenisse.
Om 17.00 uur was ik weer thuis. Bij elkaar 18.45 km , 1480.60 kcal en 25636 stappen.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

sportief hoor....!! leuk om te lezen

Anoniem zei

ORANJE veters?!?! Dat kan natuurlijk niet!!! Paars is de vierdaagse kleur dit jaar ;-)

Leuk dat we je hier nu ook kunnen volgen. Groetjes en tot op het forum!

Sunny

Anoniem zei

Hoi Ineke, Leuk verslag en een heel herkenbare foto van dat straatje in Maassluis! Ik heb daar jarenlang om de hoek gewerkt (op de Haven). Verleden jaar heb ik deze tocht ook gelopen, toen was het nog geen officiële tocht, maar hij was wel erg leuk!

Groetjes en ga zo door, wandelverslagen zijn altijd leuk om te lezen!
Danyell

Anoniem zei

Je weet het he,ikkie staat op je te wachten aan het einde.Volhouden hoor!!!!!

Anoniem zei

Zo gaatie goed!!!
Jammer van dat verkeerd lopen, maar gelukkig hadden jullie het snel door.
Op naar de volgende!

Anoniem zei

Hé Inniemienie ! Ik heb je site gevonden hoor. Erg leuk ! Ga zo door zou ik zeggen. Ik ben ook niet meer veel te vinden op de andere site maar dit heeft een andere oorzaak. Beetje te druk de laatste tijd. Desalnietteplus zal ik toch pogen het contact te onderhouden al zal het op een wat lager niveau zijn.

Ook mijn wandelschoenen heb ik vandaag weer uit het vet getrokken. Een echt lange tocht zit er wegens tijdgebrek niet in maar ik wandel toch al gauw 1 á 2 uurtjes weg zo nu en dan.

Groetjes van Alie (The Duck)

Anoniem zei

Hoi Ineke!

Leuke site hoor!
Ik blijf je zeker volgen hier.
Hopelijk kun je eens een keer blaar-vrij lopen! Steeds die blaren lijkt me vreselijk.

Groetjes, Runninggirl